• Anonym

fertila dagar?????????HJLÄLP SNÄLLA!

man kan ha samlag på båda dem fertila dagarna eller varanan dag?? kan nån hjälpa mig hurfstå detta?? är man feril betyder det att äget har släppt?? ska man ha sex samma dag som man är fretil eller efter?? snälla förklara!

• Svar på tråden fertila dagar?????????HJLÄLP SNÄLLA!
  • Anonym

Ja, precis som Cecese säger: sex varannan dag. Jag skulle råda till att INTE ha sex varje dag då det kan försämra spermakvaliteten. Min gyn rekommenderade mig att ha samlag antingen dag 11 och 13 räknat från mensens första dag, ELLER dag 12 och 14. Inte alla dagar alltså.
    Om din mens startade 26/6 ska du alltså ha sex 6/7 o 8/7, ELLER 7/7 och 9/7.
    Blev det klarare nu? Lycka till!

• Anonym

Ja nu är jag NÖJD!! TACK !! PUSS:)

Anonym skrev 2008-07-06 13:52:17 följande:
    Ja, precis som Cecese säger: sex varannan dag. Jag skulle råda till att INTE ha sex varje dag då det kan försämra spermakvaliteten. Min gyn rekommenderade mig att ha samlag antingen dag 11 och 13 räknat från mensens första dag, ELLER dag 12 och 14. Inte alla dagar alltså. Om din mens startade 26/6 ska du alltså ha sex 6/7 o 8/7, ELLER 7/7 och 9/7. Blev det klarare nu? Lycka till!
  • Anonym (trögo2)

Hallå hallå!

Här har ni ett "trögo" till. Hahaha!

Jag har en fråga till er som verkar va smarta på det här.

Mitt förra barn blev till efter att vi testat med ägglossningstickor på försök 8.
    Vi hade 7 försök utan plus bakom oss...
    Vi hade sex bara på ägglossningsdagen, inte innan eller efter...och det blev ett plus.

Nu försöker vi igen, ägglossningstestet gav utslag på dag 14. Vi hade haft sex morgon och kväll nästan varje dag ca tre dagar innan och på dagen och dan efter.
    (Se är ju inte bara till för att bli gravid det är ju skönt oxå)

Men denna gång kom mensen...

Var det då för att vi hade sexat för mycket???

Jag har ägglossning fredag den 18 juli, ska vi sexa på onsdagen då och på fredagen...
    Bara 1 gång/dag då eller?

• Anonym

Men alltså även om ni prickar in äl så är det ju iaf inte 100% chans att ni blir gravida.

• Anonym (trögo2)

Ja ni fatta att det som stod inom paranteserna skulle va sex inte se...

Är det bra att käka folsyra med va?

Jag hörde att blodgrapefrukt är bra med. Nån mer som hört det?

• Anonym (trögo2)
    Anonym skrev 2008-07-06 14:07:42 följande:
    Men alltså även om ni prickar in äl så är det ju iaf inte 100% chans att ni blir gravida.
    Ja det vet jag, men kan det ha berott på att vi sexade fööör mycket?
    Blir verkligen spermiekvalitén sämre?
  • Anonym

Folsyra rekommenderas väl när man redan är gravid?

Att ha sex varannan dag brukar väl vara föredömligt i sammanhanget.

• Wren

för normalfertila så påverkas inte spermiekvaliteten så mycket.

däremot är det bara 20% chans/risk att bli gravid varje prickad ägglossning, så att det inte tog sig direkt är inte så underligt.

det är bara att försöka igen, tills det tar sig.

(tar det sig inte på ett år kan ni söka hjälp)

• Wren

tillägg:
    Ja det är bra att äta folsyra, det minskar risken för ryggmärgsbråck hos barnet. för underfertila män kan det i kombination med zink-intag höja spermiekvailteten.

börja äta folsyra redan nu, det är bra att bygga upp reserverna då det är lite krångligt att få i sig de rekomenderade doserna bara genom kosten. (om man inte är vegan typ)

• Anonym (trögo2)
    Anonym skrev 2008-07-06 14:13:09 följande:
    Folsyra rekommenderas väl när man redan är gravid?Att ha sex varannan dag brukar väl vara föredömligt i sammanhanget.
    Min gynläkare rekomenderade att äta folsyra redan när man försöker att bli gravida...
Svar på tråden fertila dagar?????????HJLÄLP SNÄLLA!