• William Emils Mamma

Hur mycket är normalt att känna av bebisen i vecka 21 ?

Hur mycket bör man känna av miraklet i magen i vecka 21 ? Tacksam för svar !!

• Svar på tråden Hur mycket är normalt att känna av bebisen i vecka 21 ?
  • Afrodithe

är i v,21 nu
    jag kände fladder i ca v16 men känner jag "buffar" från liten varje dag nu...
    men de känns dock inte utanför magen så det längtar vi efter.=)

• Anna 27

Är i v 23 och känner honom varannan timme ungefär. ALLTID då jag ätit något.

• Lolita18

jva: Det verkar som att våra små har samma schema. Morgongympa och sen studsa efter maten, och så igen sent på kvällen. Min älsling känns av i ganska långa perioder nu, och den börjar bli stark. Är 19+2.

• Pildi

Hej!

Jag är i v 22 och känner bebisen flera gånger om dagen. Har moderkaka i framvägg, men jag väntar mitt tredje barn.

• amtn81

jag är i vecka 21 och har känt sparkar sen vecka 19, denna veckan har även både jag och blivande pappa känt en spark utanpå magen, jag har moderkakan i framvägg så jag känner mest sparkar på högra sidan av magen!

• Lyxmamma

Jag är i v.20 men går in i v.21 på tisdag. Om jag kände efter ordentligt så skulle jag nog känna bebisen varje dag även om det inte är supertydliga sparkar varje gång. Supertydliga sparkar har jag bara känt några gånger totalt sett men första fladdret kände jag redan v.16 trots att det är första barnet. Men precis som dig skulle jag vilja känna de där tydliga sparkarna varje dag flera gånger om dagen nu. Är sååå otålig *s* Men bebisen växer som den ska och mår fin fint så det är nog väldigt normalt att man inte känner det så tydligt redan nu. Precis lika vanligt som att många gör det misstänker jag Lycka till!!!

• Sagakasper

Går in i vecka 22 i morgon och har sedan två veckor tillbaka känt bebben nästan varje dag. Den senaste veckan har fladdrandet gått över i småsparkar och känns flera gånger per dag.

• Babolino79

Jag är i vecka 21, och har inte känt av ngt än. En av mina vänner började känna först i v 23. Min bm är inte alls orolig, u-ljudet ser bra ut, hon tror jag kommer börja känna ngt inom en månad. Lycka till alla!

• Babolino79

Ska tilläggas att jag har moderkakan i framvägg, och att det iblnad fladdrar i magen, men man är osäker på om det är bebben eller tarmarna som krånglar....

• Becca83

Jag tror att det är väldigt olika. Jag är i v 21 med tvillingar och känner den ena tvillingan hela tiden och den andra är betydligt lugnare, det kan gå dagar utan att jag känner av henne. Var inte orolig!

Och grattis!

• TheFamily

Jag känner min bebis varje dag...olika tider varje gång, men mest på kvällen, eller om jag har tajta byxor och sitter ner för det gillar hon inte...ha ha.
    Jag jobbar på förlossningen och där säger det att det är inte ovanligt att man inte känner sin bebis förrän v25...
    Var inte orolig, alla bebisar är olika....

• Helle89

Jag är i v21 (20+5) och har moderkakan i framvägg och känner "buffar" några gånger varje dag... Det blir mer och mer varje dag.

• Nintendo

I v. 21 kände jag rätt så hårda sparkar och boxar och mycket bökande varje dag (började känna fladder i v. 14 och buffar varje dag i v.15).
    Vad som står i gravid-böckerna är att det är normalt att börja känna fosterrörelser runt v. 20, så "normalt" bör man väl känna av lite fladder och möjligen lite buffar då och då i v. 21, men man "ska" inte känna varje dag förrens v. 25-26 har jag för mig det var.

• Pe sp

hej, jag är i vecka 20 nu, har känt av buffar i minst två veckor nu.. o det blir mer o mer för varje dag o starkare =) men det är olika från bebis till bebis =)

• EttElaktTroll

Jag började känna rörelser jättetidigt. Sen vid v 15-16 började jag känna sparkar. HÅRDA sparkar. Är i vecka 24 nu och lillvildan där inne börjar lugna ner sig lite med lite längre vilopauser. Annars får jag inte göra ngt utan att hon blir sur...

• kossan77

Hej!
    Jag är i vecka 21 och har fortfarande inte känt några riktiga sparkar. Man blir ju lite orolig när alla andra verkar ha gjort det.
    Men förhoppningsvis så kommer snart levnadstecken från den där inne i magen!

• Fru Moghaddam

JA!
    Är nu i v 20, redan i v 16 började ana att något rörde sig och nu är det varje dag. Såå härligt att känna detta! Brukar prata till "han" där inne när jag känner att det sparkas o buffas.. ;)

Svar på tråden Hur mycket är normalt att känna av bebisen i vecka 21 ?