• tj0rvig

Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!

Äh, hundar som har så rent saliv, det är inget o oroa sig över!
    Sedan att de inte skärpte sig o sade åt hunden mer när du bad dem göra det (för det gjorde du väl?) det kan man ju tycka är dålig stil av dem.
    Annars så kan jag personligen tycka att min hund - JAG säger åt honom. Vill inte ha en massa andra virriga människor som ska hålla på o ge kommandon åt min hund.

• tj0rvig
    Shizuka skrev 2008-08-31 00:47:03 följande:
    Amadeus Mamma skrev 2008-07-08 14:40:09 följande:
    Är det därför de alltid luktar så gott i käften..?
    Det kan ju bero på flera olika orsaker: tandsten, inflammerat tandkött. En av våra hundar luktade apäckligt ett tag o det var pga en inflammation i halsen.
  • tj0rvig
    Lillismaj skrev 2008-08-31 00:57:05 följande:
    Rent saliv? Det är möjligt, men lägg av, det är asäckligt att en hund dregglar i ansiktet på en liten bebis.
    Ja nå det kan man ju faktiskt inte kivas om, man tycker ju lite olika om det.
    Men folk blir ofta så hysteriska när hundar slickat dem, som om hundarna går runt o bär på en massa olika sjukdomar o har jätte orena tungor... Det är ju därför de slickar sina sår, för tungan är full i bakterier *ironi*
    Var bara det jag försökte belysa.
  • tj0rvig
    Shizuka skrev 2008-09-03 18:05:01 följande:
    Vill du inte att andra ska säga åt din hund får du ju göra det själv. Om din hund skulle nafsa mig på benet skulle jag ge honom en omgång som han sent skulle glömma. Jag skulle inte vänta på att DU får loss tummarna och håller tillbaka hunden. Det är en frihet jag tar mig, och jag bryr mig inte om vad du eller andra tycker. Vill du inte att jag ska klippa till din hund får du se till att han inte går över min gräns. Enkelt.
    Ja men jag påpekade oxå i mitt inlägg att jag hade inte låtit min hund slicka hennes barn! Att man som hundägare har ansvaret o se till att ens hund inte uppför sig på ett opassande sätt.
    O ingen ger min hund en omgång, så enkelt är det. Dels för att det finns inga anledningar dels för att jag skulle förhindra det (omgången) till alla odds.
Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!