• Shizuka

Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!

Amadeus Mamma skrev 2008-07-08 14:40:09 följande:

En hunds tunga är renare än en människas.
    Är det därför de alltid luktar så gott i käften..?
  • Shizuka

Aurora Borealis skrev 2008-08-31 00:12:19 följande:

Dessutom luktar ju bebisen röv efteråt. så himla äckligt
    *asg*

Sant!
  • Shizuka
    Bempan skrev 2008-08-31 00:51:01 följande:
    Jag skulle sagt till hunden själv! Jag har också svårt med hundar som slickar på mina barn, eller mig för den delen. Baciller, baciller!
    Jag anser att det är hundägarens ansvar att se till att hunden inte går över andras gränser. Den som inte respekterar mina gränser kommer inte över min tröskel fler gånger. Enkelt.

Vi är alla olika, och det här är jag.
  • Shizuka
    challan82 skrev 2008-08-31 01:30:20 följande:
    alla borde ta sig tid att undersöka sin egen lukt... vet flera som luktar asdåligt om munnen men de märker det inte själva... Mytbusters på Discovery gjorde bakterieodling och resultatet blev i den undersökningen att hundens mun är renare än människan.....toalett sittsen var renare också...+ en massa andra saker... MENVill man inte att hunden skall slicka på bebisen så skall detta respecteras....jag skulle inte vilja att främmande hundar slicka på min lilla 10månaders....men familjehundar får göra det....och min dotter tycker om det.
    Jag har aldrig träffat någon människa som luktat så illa i munnen som många av hundarna jag kommit i kontakt med.

För mig spelar det ingen roll vad en bakterieodling visar. Något som slickar sig själv både fram och bak och gör samma sak med andra hundar, äter sitt eget och andra hundars äckliga skit, och glatt smaskar i sig en flera dagar gammal spya från marken KOMMER INTE ENS I NÄRHETEN AV MIN ELLER MITT BARNS MUN!

Det är bara så. Jag förstår att du, om du är hundägare, ser saken på ett annat sätt. Men då kan din hund slicka dig och ditt barn. Det är DITT val.
  • Shizuka
    challan82 skrev 2008-08-31 01:51:55 följande:
    Mest troligt eftersom många hundar har öppen mun och tungan vifftandes :) skulle vi alla flåsa på som hundar gör så mäks odören mer tydligt....Jag menade inget illa med det jag skrev....ser ut som du blev typ sur eller nåt....Jag tycker ingen som inte vill ska behöva utstå en hund som slickar på ens bebis....och det skrev jag också.... Men familjehundarna tycker jag okej...jag känner ju dem så att säga :)
    Fast jag pratar ju med människor och jag står tillräckligt nära för att känna om de stinker. De flesta stinker inte.

Nej, jag blev inte sur. Jag läste allt du skrev och jag förstår att du inte menade något illa. Jag respekterar naturligtvis din åsikt.

Alla hundägare är inte lika hänsynsfulla som du.
  • Shizuka
    Aljen skrev 2008-08-31 08:09:21 följande:
    det är ofarligt, men tycker själv det är jobbigt när svärfötäldrarnas hund gör så, men egentligen är det ett kärleksbevis
    Kärleksbevis..?

Vad jag har hört är det ren instinkt. Det är ett beteende som sitter i sedan tiden när hundarna var vargar som drog omkring i flockar. Vargar som kom tillbaka till flocken efter att ha varit borta ett tag slickades på deras käftar tills de spydde upp eventuell mat. Detta kunde de andra vargarna vara med och mumsa på.
  • Shizuka
    eeeeva skrev 2008-08-31 00:54:33 följande:
    Äh, hundar som har så rent saliv, det är inget o oroa sig över! Sedan att de inte skärpte sig o sade åt hunden mer när du bad dem göra det (för det gjorde du väl?) det kan man ju tycka är dålig stil av dem. Annars så kan jag personligen tycka att min hund - JAG säger åt honom. Vill inte ha en massa andra virriga människor som ska hålla på o ge kommandon åt min hund.
    Vill du inte att andra ska säga åt din hund får du ju göra det själv. Om din hund skulle nafsa mig på benet skulle jag ge honom en omgång som han sent skulle glömma. Jag skulle inte vänta på att DU får loss tummarna och håller tillbaka hunden. Det är en frihet jag tar mig, och jag bryr mig inte om vad du eller andra tycker. Vill du inte att jag ska klippa till din hund får du se till att han inte går över min gräns. Enkelt.
  • Shizuka
    eeeeva skrev 2008-09-03 21:18:20 följande:
    Ja men jag påpekade oxå i mitt inlägg att jag hade inte låtit min hund slicka hennes barn! Att man som hundägare har ansvaret o se till att ens hund inte uppför sig på ett opassande sätt. O ingen ger min hund en omgång, så enkelt är det. Dels för att det finns inga anledningar dels för att jag skulle förhindra det (omgången) till alla odds.
    Du har helt rätt - finns det ingen anledning så finns det ingen. Alla är inte lika ansvarsfulla som du.
  • Shizuka

Det är upp till var och en att sätta sina egna gränser. Det är tydligt att "ickehundägare" är lika olika som hundägarna. Det enklaste är ju då att hundägarna utgår från att andra inte vill ha kontakt med hundar. Vill man ändå ha kontakt med hundar fungerar vanlig hederlig kommunikation bra som ice breaker.

Jag gillar hundar - vad ni än tror nu. Men jag vill själv bestämma när, var, hur, och OM jag vill gosa...

• Shizuka

Marlene B skrev 2008-09-06 18:38:21 följande:

Tjohalia: Nej människan äter värre saker än hundar och har därför mycket sämre munhygien men, men visst kan det ändå vara ofräsht...men det är fortfarande inte farligt. Och om man inte vill att barnen ska bli pussade av en hund så är det då inte bättre att ta upp barnet från golvet än att som i TS fall anta att gästerna utövar tankeläsning och på så vis borde förstå att TS inte vill att hunden pussas?
    Så människan äter värre saker än hunden?! Jag har då aldrig ätit hundskit och gamla äckliga spyor från marken. Jag har sett många hundar göra det däremot.

Hallå..? Hundar rena i munnen.?

Jag accepterar inte att folk kommer fram till mig och slickar mig i ansiktet. Det spelar ingen roll om de bara "tycker om mig" eller "vill hälsa". Tror du att jag då skulle låta något hundkräk med stinkande andedräkt göra det?! Jag låter definitivt inte heller någon köra upp nosen i mitt skrev, inte ens om det är "mammas lilla bebbevovvisen" som vill "lutta lite". Håll din hund borta annars kanske jag blir "rädd" och ger den en spark!

Jag accepterar inte att människor kommer fram och trycker sig mot mig. Varför skulle jag tillåta att ett hundkräk gnider sig mot mig så att jag måste tvätta kläderna för att slippa den vidriga stanken?! Och jag hatar det äckliga dreglet som alltid hamnar på mina byxor och skor! "Det är ju inte farligt..." Jag skiter i om det är farligt. Det är mina brallor, mina skor, min kropp. Och det är MIN fot som träffar baken på odjuret!

För DIG må den vara en familjemedlem av samma värde och rang som dina barn, men för MIG kommer den alltid att vara en HUND, dvs ett DJUR. Du kan pussas och slickas med den, du kan låta dina barn göra detsamma. Jag bryr mig inte. Men JAG kommer aldrig att göra det eftersom jag tycker att det är på gränsen till perverst att hålla på så med ett djur. Det är riktigt jävla äckligt!

Angående det sista du skriver, om tankeläsning...

Eftersom jag inte anser det normalt att människor och djur "pussas" (eller idkar sex för den delen) är det hundägarens jävla skyldighet att hålla odjuret borta från mina barn om jag inte uttryckligen säger att det inte behövs! I ditt eget hem gör du naturligtvis som du själv vill, men respekterar du inte mina gränser vad djur beträffar lär du inte se mig i ditt hem fler gånger.
  • Shizuka

Det finns några här som tvärsäkert uttalar att hundsaliv är hälsosamt eftersom det stimulerar immunförsvaret.

Samtidigt skrivs det om hur "ren" hundsaliven är.

Fattar ni inte att immunförsvarets utveckling stimuleras pga att hundsaliven INTE är ren? Den är FULL MED SKIT som den lilla människan börjar bilda antikroppar mot...

Det är vetenskapligt belagt att barn som växer upp med djur får bättre immunförsvar. Så långt är ni rätt på det. Vad ni verkar ha missförstått är det där med att slickas i ansikte och mun.

I en lägenhet där det finns djur finns det massor av partiklar som verkar stimulerande på ett immunförsvar. Ännu bättre är en gård med hästar, kor och getter. En gård fungerar bättre eftersom partikelfloran är så mycket större. Och man behöver fortfarande INTE låta ungarna slickas..

Så än en gång, gör vad ni vill med ERA EGNA hundar och ungar. Tvinga inte era jobbiga, håriga, skällande, dreglande DJUR på oss andra. Vill vi ha hund skaffar vi själva.

Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!