Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!
Amadeus Mamma skrev 2008-07-08 14:40:09 följande:
Amadeus Mamma skrev 2008-07-08 14:40:09 följande:
Aurora Borealis skrev 2008-08-31 00:12:19 följande:
Det är upp till var och en att sätta sina egna gränser. Det är tydligt att "ickehundägare" är lika olika som hundägarna. Det enklaste är ju då att hundägarna utgår från att andra inte vill ha kontakt med hundar. Vill man ändå ha kontakt med hundar fungerar vanlig hederlig kommunikation bra som ice breaker.
Jag gillar hundar - vad ni än tror nu. Men jag vill själv bestämma när, var, hur, och OM jag vill gosa...
Marlene B skrev 2008-09-06 18:38:21 följande:
Det finns några här som tvärsäkert uttalar att hundsaliv är hälsosamt eftersom det stimulerar immunförsvaret.
Samtidigt skrivs det om hur "ren" hundsaliven är.
Fattar ni inte att immunförsvarets utveckling stimuleras pga att hundsaliven INTE är ren? Den är FULL MED SKIT som den lilla människan börjar bilda antikroppar mot...
Det är vetenskapligt belagt att barn som växer upp med djur får bättre immunförsvar. Så långt är ni rätt på det. Vad ni verkar ha missförstått är det där med att slickas i ansikte och mun.
I en lägenhet där det finns djur finns det massor av partiklar som verkar stimulerande på ett immunförsvar. Ännu bättre är en gård med hästar, kor och getter. En gård fungerar bättre eftersom partikelfloran är så mycket större. Och man behöver fortfarande INTE låta ungarna slickas..
Så än en gång, gör vad ni vill med ERA EGNA hundar och ungar. Tvinga inte era jobbiga, håriga, skällande, dreglande DJUR på oss andra. Vill vi ha hund skaffar vi själva.