Inlägg från: Tjohalia |Visa alla inlägg
  • Tjohalia

Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!

Usch, jag tycker det är skitäckligt! Vissa hundägare verkar inte förstå att alla inte är så villiga att få hundsaliv på sej i form av "pussar".... Jag har inget emot hundar, har katt själv och min mamma och pappa har en hund, men jag tror inte det är särskilt hälsosamt att djuret delar med sej av sitt saliv till bebisen...

• Tjohalia

Marlene B skrev 2008-09-06 14:38:03 följande:

Jo det är faktiskt hälsosamt med djursaliv och djurhår..det motverkar allergier.Sedan så är en hundmun väldigt ren trots att den rengjorde rumpan med den för 10 minuter sedan. Saliven byts ju ut kontinueligt.
    jodå det vet jag (att det motverkar allergi), men det luktar ju knappast mumma och det känns inte frächt. Människans saliv lär ju vara ett av dom ställen på kroppen där det frodas mest bakterier och då drar man ju snabbt paralellen att det är samma för hundar... Jag vill iaf inte att en hund ska "pussa" mej eller mina barn i ansiktet för jag tycker det är äckligt...
  • Tjohalia

Marlene B skrev 2008-09-06 18:38:21 följande:

Stargirl: Övergrepp för att en hund slickar ett barn i ansiktet....ehh, okej...låter ju inte som ett särskillt rimligt resonemang och känns som ett hån till alla de som blivit utsatta för riktiga övergrepp men, men...Du har förresten inte svarat på varför man öht bjuder in hunden i hemmet eller varför man låter bebisen vara i hundhöjd, dvs på golvet om man ogillar tanken på att hunden ev kommer att slicka bebisen i ansiktet?Tjohalia: Nej människan äter värre saker än hundar och har därför mycket sämre munhygien men, men visst kan det ändå vara ofräsht...men det är fortfarande inte farligt. Och om man inte vill att barnen ska bli pussade av en hund så är det då inte bättre att ta upp barnet från golvet än att som i TS fall anta att gästerna utövar tankeläsning och på så vis borde förstå att TS inte vill att hunden pussas?
    Jodå det håller jag med om, man behöver ju inte bara titta på och förvänta sej att ägarna ska göra något... Jag hade förmodligen sagt till hunden själv eller försökt hindra honom (eller plockat upp barnet)och förmodligen hade ägarna fattat vinken, hade dom inte gjort det så hade jag sagt det rätt ut. Å andra sidan kan ju inte hundägarna förvänta sej att alla tycker det är okej att deras hund slickar dom (eller deras barn) i ansiktet.
    i TS fall hade jag formodligen sagt att jag tyckte det inte kändes så frächt på deras svar om att han inte bits....
Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!