• Torparn

Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!

Har själv hund och är väldigt uppmärksam när hon är runt andra barn då hon är just en sån som älskar att pussas. Jag avbryter henne direkt om jag ser att hon ens vill försöka.

Om vi får besök av väldigt små barn så stänger vi in henne med ett kompostgaller i ett rum bredvid så barnet lugnt kan krypa omkring.

När det gäller våra egna barn som nu är 7 och 10 år så avgör de själva om de vill ha pussar eller inte. Hon lyssnar om de säger ifrån Sonen älskar just hennes pussar så jag brukar gå in och bryta efter en liten stund då jag tycker det ser smått äckligt ut.

Så säg ifrån nästa gång så löser det sig.

• Torparn

Jag tror och hoppas att de flesta djurägare faktiskt gör det

Sen finns det alltid undantag som i allt annat.

cloudberry79 skrev 2008-09-07 09:35:50 följande:
    Alltså allvarligt, ni som har husdjur, är det inte erat ansvar att uppfostra ert djur? Varför ska jag riskera en konflikt med någons hund för att ni själva inte kan ta tag i den och säga till på skarpen? Jag är som sagt lite hundrädd, jag kan acceptera hundar runt omkring mig, men jag vågar inte ta tag i någon annans hund eller säga åt den ordentligt, det tycker jag är ägarens ansvar. Tänk om det vore så att det var hemma hos någon som hade ormar eller spindlar, som lät dem vara lösa i hemmet. Skulle du vilja plocka bort en nyfiken och påstridig orm från ditt barn, eller är det ägaren som ska hantera sitt djur? Jag gillar djur, på avstånd, men jag vill absolut inte hantera några husdjur.
  • Torparn

Att man måste säga till de djurägare som inte har det sunda förnuftet som ändå det flesta av oss har, JA.

Men man ska inte behöva säga åt djuret själv anser jag, det är djurägarens uppgift.

Säger man inte åt de djurägare som låter sina djur göra detta så lär de ju aldrig fatta att det inte är önskvärt.

cloudberry79 skrev 2008-09-07 09:46:31 följande:
    Fast många verkar tycka att man ska säga till själv att man inte vill ha hunden där, att man själv ska säga till hunden. Jag tycker det ska räcka att jag säger till ägaren av djuret så får de hantera situationen.
  • Torparn

Instämmer

Csve skrev 2008-09-07 09:52:26 följande:
    jag har hund, o skulle ALDRIG låta honom slicka på någon, hoppa på någon lr dylikt. men tyvärr resonerar långt ifrån alla så. Sen skulle aj inte ens ta med min hund till ett sådant litet barn om inte föräöldrarna sagt att de e okej!  sunt förnuft!
Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!