Lilla Morran skrev 2008-07-07 12:53:26 följande:
Det finns säkerligen fler i samma situation som du, men det finns ju en anledning till att vi alla skriver liknande saker... Vi har varit i liknande situatuioner och/eller har mer livserfarenhet som säger oss att det du planerar är något jättestort, som man inte inser förrän man står där med en unge med kolik, aldrig kan gå nånstans själv, har sömnbrist och ett halvtrassligt förhållande...Jag skriver inte de sakerna för att reta upp dig, utan för att jag vet att hur ljuvligt det än är med barn, så krävs det mycket, mycket energi och tålamod, för ett barn förändrar hela din livssituation.
Jag är beredd att ändra hela min livssituation för någonting jag verkligen vill. Jag har mycket energi och bra tålamod så det är ju bra. Och jag VET att man lika väl kan få en kolik unge (vilket inte heller är säklert ) och det är i sånna fall något man får leva med om man verkligen verkligen vill ha en unge och det är något en 30 åring för leva med också fast dom har fast inkomst, bil, villa är gifta m.m.. Och jag hade aldrig planerat ett barn i fall jag ändå inte tänkt vara med det 24/7, Och varför måste man få ett halvtrassligt förhållande. Jag vet att många får det, men inte alla ?