• Mimosa1

min son tuggar på allt!!!!!!!!

Jag har en pojke på dryga 1,5 år. Han biter också på det mesta men matvägrar. Har inte ätit mat på 9 månader så han sondmatas i stället. Han biter och tuggar på allt annat än mat.
    Vi har just varit på utredning på hans matovilja. Där kom man fram till att han är överkänslig bak i munnen medan han är underkänslig för övrigt.
    Ett tips vi fick av arbetsterapeut var att jobba med vibratorer i munnen. Är man underkänslig behöver man bita mer. Och så ska vi jobba med olika blåspipor.
    Detta ska ge vår pojke andra goda upplevelser i munnen och på så sätt stimulera hjärnan med annan aktivitet i munnen.
    Jag vet inte om detta kan hjälpa er men vi märker redan en positiv förändring hos pojken. nu får man borsta tänderna nere i munnen på honom som man inte fått tidigare.
    Vi tyckte det lät konstigt med vibratorer i munnen, men man gör väl allt för sina barn. Och på lång sikt hoppas vi att det också ska hjälpa honom med att få balans på över och underkänsligheten i munnen och börja äta igen.

Svar på tråden min son tuggar på allt!!!!!!!!