• Johanssons

Sammandragningar V. 35,36?

Hur mycket sammandragningar och tryck neråt har ni kring V. 35-36? När har ni som mest?

• Svar på tråden Sammandragningar V. 35,36?
  • ebbozz

jag har inte särskillt mycket... bara om jag överanstränger mig... går eller bär mycket...

• Sarisan

Hej hej

jag har mycket sammandragningar sedan vecka 34 ungefär, är i vecka 37 nu magen är stenhård hela tiden. Känns mycket mer när jag rör på mig.. några långa promenader är inte att tänka på.

Jag tog upp det med min BM, hon sa att det är helt normalt å så länge de går över så är de som de ska. Hon sa också att man alltid kan ringa till Förlossningen och höra om man känner sig osäker så kan man få komma in å kolla.

• Johanssons

Oki...här är promenader knappt inte att tänka på heller. Men det gör inte ont eller så, så det skall väl vara normalt...Lycka till!

• Queen70

Undrar hur en sammandragning känns faktiskt. Är i v 38 och har inte kännt nåt som känns som en sammandragning. Ibland är magen helt stenhård dock men det sitter i, i flera timmar. Det gör väl inte sammandragningar?

• Johanssons

Nej, inte vad jag vet. Mina vara bara ett par sekunder...Magen blir dock stenhård.

• AochJsMamma

Jag får som spänt över magen liksom, sitter i ett tag och släppe rsen, gör inte ont direkt men är obehagligt. Samtidigt brukar magen bli hård och "toppig" typ..min bm säger att det är sammandragningar.

Queen70 skrev 2008-07-07 23:16:09 följande:
    Undrar hur en sammandragning känns faktiskt. Är i v 38 och har inte kännt nåt som känns som en sammandragning. Ibland är magen helt stenhård dock men det sitter i, i flera timmar. Det gör väl inte sammandragningar?
    En fråga...har de senaste dagarna haft som svag mensvärk, långt ner på båda sidor (typ äggstockarna), ilar ett tag för att sen släppa...vad kan det vara tror ni?
    ~~ ♥ ♥ Vecka 33 ♥ ♥ ~~
  • Johanssons

Jag vet inte säkert, men skulle gissa på växtvärk? Eller fogarna...jag har som växtvärk i ljumskarna till och från nu sen nån vecka...

• Goos82

Jag är i v 35 och känner en ilande känsla ner mot underlivet, speciellt på kvällar och nätter. Sen så har jag ganska mycket sammandragningar, men jag har hört att det bara är bra för det är träning för kroppen inför förlossningen...

• Johanssons

Goos82: så ser jag på saken med! Mina kommer dock mest när jag anstränger mig (så mycket man nu anstränger sig i detta tillståndet=)). Men jag ser det som att kroppen övar och att det inte är superlänge kvar tills bebisen kommer ut! Fem veckor kvar idag, om h*n håller tiden...Lycka till!

• AochJsMamma

Goos och Johanssons: Ser det oxå som övning inför förlossningen! Men jag blir så nyfiken, vill liksom veta vad det är som gör att man känner så här nu, det bord eju vara nån form av förberedelse inför fl...spännande!

~~ ♥ ♥ Vecka 34 ♥ ♥ ~~
  • Johanssons

EllieGBG: Ja jag tycker man blir ännu mer nyfiken på det lill* livet och när h*n skall komma ut! Jag vet dock en som gick med förvärkar i en månad typ...och mina sammandragningar gör inte ens ont, än...så det kan nog dröja. Men jag ser det ändå som träning!
    När har ni Bf?

• AochJsMamma
    Johanssons skrev 2008-07-08 10:58:04 följande:
    EllieGBG: Ja jag tycker man blir ännu mer nyfiken på det lill* livet och när h*n skall komma ut! Jag vet dock en som gick med förvärkar i en månad typ...och mina sammandragningar gör inte ens ont, än...så det kan nog dröja. Men jag ser det ändå som träning! När har ni Bf?
    23 augusti.. Jag längtar jättemkt, men har sagt till henne att hon har utegångsförbud i vart fall fram till mitten av aug. När har du bf?
    ~~ ♥ ♥ Vecka 34 ♥ ♥ ~~
  • lisadragon

Har likadant.. Idag har de varit så regelbundna under någon timmes tid att jag kunnat klocka dom :P.. Samt att jag fått svårt att andas då jag tror ungen trycks uppåt när livmodern dragit ihop sig.. Släppt efter 30 sekunder ungefär..
    Magen blir stenhård och står rakt ut fast man ligger på rygg.. Om jag känner samtidigt på magen blir det lite molvärk men jag tycker inte dessa gör ont.. Annat är det med de onda SD man haft *ajajajaj*..

Men sammandragningar som inte gör ont är som ni skriver inte farliga och bara livmodern som tränar, men bebis blir sur när h*n inte får sparka som h*n vill..

Hade // Lisa!!

• Johanssons

Jag har Bf 12 augusti. Får se hur punktlig h*n är! =) Idag har det varit dåligt med sammandragningar, trots att jag har sprungit(?) i affärer...

• Skorpan12

Min BM sa att täta sammandragningar som kommer även om mna inte anstränger sig ska man inte ha förrän typ v 38.
    Kommer dom ofta även om man sitter ner ska man kolla upp det. Kan vara urinvägsinfektion.

• Saarraa

Jag fick regelbundna sd redan i vecka 25 och fick då åka in och jag blev stoppad med bricanylspruta.. så höll det på fram till vecka 36, då fick jag åka in två gånger på en och samma vecka och bli stoppad med spruta. Och sen veckq 37+4 gick vattnet och 37+6 är han född :)

Svar på tråden Sammandragningar V. 35,36?