yatsy skrev 2008-07-14 13:06:03 följande:
Hej.. usch jag känner igen det från min förra graviditet. fast jag va "magsjuk" och blev väldigt hård i magen. Men jag började äta MAX en näve russin om dagen och det hjälpte för mig. va inte förstoppad mer. Och om du tycker om plommon nåt sånt om dagen? Eller katrinplommon som e det klassiska. Mem det e så väldans lösande tror jag. näringsdryck på apoteket.. vet inget om dom. Bara dom där pulverdryckerna man kan använda vid viktnedgång..men jag tar en kapsyl Mivitotal om dagen. Finns på hälsokost och ger dig det du behöver. inte som gravid men jag försöker äta grönsaker varje dag så man får det där lilla extra man gärna ska ha.
Skönt att man ionte är ensam... Jag har väl testat de flesta huskurerna: plommon, fikon, russin, mycket vatten, kiwi, päron, vindruvor... you name it! Katrinplommonjuice dricker jag nu.
Just nu går jag på Forlax vilket är det enda som hjälper... Håller igång magen, men jag har fortfarande rysligt ont. Har börjat må hemskt illa igen också och nu hjälper det inte att äta. Ska försöka få i mig något nu, men det är svårt.
Lycka till allihop! Sorry för trådnappning!