Inlägg från: Dinosaurien |Visa alla inlägg
  • Dinosaurien

Jag rasar i vikt

Jag har gått ner i vikt båda mina graviditeter. Med första gick jag först ner 3 kg och sen upp 10, alltså 7 kg plus i slutändan. Men det gick jag inte upp förens precis i slutet, var nog mest vatten. Den här gången började jag med att gå ner 6 kg och sen har jag gått upp ca tio kilo, alltså plus fyra nu då kanske. Fast det har också kommit sista veckan mest och är nog mest vätska. Är i vecka 40 nu. Jag är mullig i grunden så det kan kanske spela in.
    Jag har precis som du ätit mer mat än någonsin tidigare och sååå mycket fett och grädde, annars hade jag tappat ännu mer. Min son vägde 4500 g när han föddes och var helt normal!
    Det man kan vilja kolla upp är sköldkörtelprover så att man inte har en överfunktion där vilket inte är bra för bebisen. Annars är det nog inga bekymmer alls! Bara skönt att slippa gå upp så mycket. Man blir ju liksom smalare efter förlossningen sen än man var då man blev gravid..!

• Dinosaurien

Jessica Lindell skrev 2008-07-14 13:32:36 följande:

ja definitivt ska du kontakta din Bm, men för eller senare får dem ju se det när du är på undersökningar hos Bm, tar BT, puls, Blodsocker mäter och väger dig..Men jag tycker du ska kontakta henne så hon är medveten om det..Vissa kan ju gå ner i vikt, om dem spyr mkt sa min BM men det ät viktigt o förmedla det till dem..
    Och en del går alltså ner utan att alls må illa utan tvärtom trots att de äter mer än vanligt.
Svar på tråden Jag rasar i vikt