• LadyB

Råd av vuxna till oss unga mammor om ubtbildningar mm

jag lixom många andra unga mammor vill skulle nog uppskatta råd ang utbildningar mm...som går att läsa in på distans eller e hyfsat korta....jag vill INTE att ni ska kritisera oss,bara ge oss råd :D

• Svar på tråden Råd av vuxna till oss unga mammor om ubtbildningar mm
  • Stora syster

Hej! Jag är väl ingen expert direkt, men kom med alla sorters frågor, det är bara kul om man kan hjälpa till! Jag vet precis vad det innebär att va ung mamma och plugga, fick första vid 16, och har kört många varianter på plugg, jobb osv, så bara fråga på! Ingen kritik här inte!!!

• LadyB

ok...kan du tipsa mig om korta utbildningar och så`??

• Reglementet

Ta kontakt med studievägledaren i er kommun, så får ni den bästa hjälpen.

Sen, gymnasiet först och främst, sen vidareutbildning.

• LadyB
    Reglementet skrev 2008-07-11 16:12:55 följande:
    Ta kontakt med studievägledaren i er kommun, så får ni den bästa hjälpen.Sen, gymnasiet först och främst, sen vidareutbildning.
    det finns la kortare utbildningar ??
  • Reglementet

lady

Eh, du måste ha gymnasiekompetens först och främst. För KY-utbildningar måste du ha gymnasiekompetens.

Men du är ju bara 16, så du kan ju börja på gymnasiet igen, gratis. För andra, som är äldre finns ju komvux, och folkhögskola.

• enny signatur

komvux om man är 20+ ärr ett bra råd. under så kanske vanliga fungerar om ekonomin håller. jag skulle inte rekomendera korta utbildningar, tänk istället på vad du vill bli. Om du kan jobba bör du tidsmässoigt kunna studera.

Svar på tråden Råd av vuxna till oss unga mammor om ubtbildningar mm