• LadyB

Råd av vuxna till oss unga mammor om ubtbildningar mm

jag lixom många andra unga mammor vill skulle nog uppskatta råd ang utbildningar mm...som går att läsa in på distans eller e hyfsat korta....jag vill INTE att ni ska kritisera oss,bara ge oss råd :D

• Svar på tråden Råd av vuxna till oss unga mammor om ubtbildningar mm
  • LadyB
    Reglementet skrev 2008-07-14 19:19:48 följande:
    ladyDu är 16, det finns inga genvägar. Du kommer inte få gå någon av dessa utbildningar, eftersom det är meningen du ska gå på gymnasiet. Varför tar du inte den chansen?
    varför ifråga sätter du vad jag vill??
  • Tokaungen
    LadyB skrev 2008-07-14 19:08:06 följande:
    jag bor i halland/halmstad.....jag tippar på att det blir uska,sen vidareutbildning till barnmorska
    Vill du bli barnmorska så måste du först läsa in gymnasiet och därefter till sjuksköterska och SSK-utbildningen tar 3 år på högskolan.

Först därefter kan du läsa vidareutbildningen till barnmorska.

Som sagt, det finns inga genvägar...
  • Reglementet

lady

Vad du vill? Du får ju inte ens gå dessa utbildningar, du är för ung helt enkelt. Det måste du väl veta?

Det är jättebra att du pluggar, men det blir gymnasiet nu, eftersom du bara är 16 år. Annars får du vänta några år. Är det vad du har tänkt?

• enny signatur
    LadyB skrev 2008-07-14 19:08:06 följande:
    jag bor i halland/halmstad.....jag tippar på att det blir uska,sen vidareutbildning till barnmorska
    då läser du förslagsvis det på gymansiet (suska alltså) så du sedan kan jobba om du vill. MEN glöm inte att kolla upp vad som behövs till ssk utbildningen. Den är på 3 år på högskola, mend å kan du ta lån + får bidrag och det ger dig utan barn ca 7200 i månaden. med ett abrn ca 8000+bostadsbidrag (och barnbidrag). vilket kanske är mermotiverande?
    Efter det är barnmorskeutbildningen abra ett år.
    Jag tror självkalrt du klarar de tom du vill. Låt ingen annan övertyga doig om annat. tar du först uska utbildningen och ser till att ha högskolebehörighet så kan du välja mellan at tjobba och plugga.
  • LadyB
    Reglementet skrev 2008-07-14 19:26:23 följande:
    ladyVad du vill? Du får ju inte ens gå dessa utbildningar, du är för ung helt enkelt. Det måste du väl veta? Det är jättebra att du pluggar, men det blir gymnasiet nu, eftersom du bara är 16 år. Annars får du vänta några år. Är det vad du har tänkt?
    jag vet inteallt,som vissa andra verkar tro att dom gör
  • SomeOone
    Reglementet skrev 2008-07-14 19:26:23 följande:
    ladyVad du vill? Du får ju inte ens gå dessa utbildningar, du är för ung helt enkelt. Det måste du väl veta? Det är jättebra att du pluggar, men det blir gymnasiet nu, eftersom du bara är 16 år. Annars får du vänta några år. Är det vad du har tänkt?
    Men guuuuh va du är negativ hela tiden ??
    Mår du bra,? elr tycker du att det ska gå ut över andra ifall du inte själv mår bra? Idon´t get it?
  • Reglementet

Men detta är så grundläggande.

Men visst, så här är det, du måste läsa gymnasiet först och främst. Så kontakta skolan fort, är min rekommendation till dig.

• enlitenbitkaka

Nu är TS bara sexton år, vi andra här inne är vuxna. Hon är ett barn. Som erkänner att hon inte kan allt och det är därför hon ber om hjälp. Skulle det skada att vara lite trevligt samtidigt som du lämnar alla fakta?

Reglementet skrev 2008-07-14 19:50:02 följande:
    Men detta är så grundläggande. Men visst, så här är det, du måste läsa gymnasiet först och främst. Så kontakta skolan fort, är min rekommendation till dig.
  • SomeOone
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-14 20:09:48 följande:
    Nu är TS bara sexton år, vi andra här inne är vuxna. Hon är ett barn. Som erkänner att hon inte kan allt och det är därför hon ber om hjälp. Skulle det skada att vara lite trevligt samtidigt som du lämnar alla fakta?
    Där har du helt rätt :)
    Har märkt att Regl har varit Ganska/hyfsat negativ eller rättare sagt otrevlig mot Lady i iprincip alla trådar hon varit inne på!
    Kanske ska vara lite trevligare
  • Reglementet

luscio

Har hon barn, så ska hon inte vara ett barn.

Sen så förstår jag inte hur informationen är i skolorna numera, om man har missat detta helt och hållet.

Svar på tråden Råd av vuxna till oss unga mammor om ubtbildningar mm