Ok att kommentaren du fick från Reglementet kanske var lite bryskt skriven. Men den var ändå sann!
Det är stor skillnad på att gå gymnasiet i 3 år och sedan 2-3 år till och att plugga i 100 år... Problemet är att du kommer få nöja dig med jobb på McDonalds nivå om du inte ens är intresserad av gymnasiekompetens. Även med en sådan är det tufft om du inte har något mer efter det.
Lärlingsprogrammet, om jag fattat saken rätt, är väl direkt yrkesförberedande. Men då blir det inga supervälbetalda, glassiga toppjobb utan mer praktiska yrken. Inget fel i det, kan vara bra och kul och även välbetalda i vissa fall.
Tycker ärligt talat du ska fundera mindre på hur länge du måste plugga och mer på vad du vill ägna kommande 40-50 yrkesaktiva år till! Hitta något du är intresserad av och tycker verkar givande, utbilda dig till det vare sig det tar två eller åtta år.
LadyB skrev 2008-07-14 18:46:25 följande:
alltså,har du inget trevligt att säga till mig så kan du lika gärna vara tyst!!! varför ska du alltid vara så otrevlig??? jag vill inte stå på donkar hela livet!!! jag vill ha jobb,utbildning men inte plugga i 100 år!!!