Inlägg från: valkyrian |Visa alla inlägg
  • valkyrian

Råd av vuxna till oss unga mammor om ubtbildningar mm

Var 16 när jag fick min tös. och en sak kan jag säga: Hoppas på gymnasiet igen direkt efter mammaledigheten. Gick i gymnasiet till v39, och tog nu studenten med en treåring. Det är inte alls jobbigt eller svårt att plugga med ett barn, men utan gymnasiet kommer man oftast inte långt. Det är en enorm frihet att ha det klart, och ju längre du väntar, ju svårare blir det att orka hoppas på igen

Det är bara i ett lexikon som lön kommer före möda
  • valkyrian
    LadyB skrev 2008-07-14 18:48:04 följande:
    det finns nått som heter lärlingsprogrammet...det e gymnasie program eller vad man ska säga...men jag vill gå där men sedan vill jag inte plugga i flera år efter det...
    Frisörgymnasium?
  • valkyrian

Eller om du har läshuvud så kan du läsa Samhälle ekonomi och sen jobba som ekonomi assistent, efter ca ett å tjänar du kanske 20 000 och kan ha tur att hamna på ett företag som ser till att du vidareutbildas.. Då får du ju gymnasikompetensen som sagt. Frisör eller omvårdnad är ju också alternativ. Omvårdnad kan du som sagt jobba som USKA och du kommer ut på praktik och får kanske in en fot i branschen

• valkyrian

Fast... att gå gymnasiet medföljer ju att man inte har ngn inkomst, komvux kan man som sagt ta studielån så man kan leva....
    Jag hade min sambo och mitt extrajobb, utan dessa hade det aldrig gått för mig...

Svar på tråden Råd av vuxna till oss unga mammor om ubtbildningar mm