• Solisrosis

ni som tycker om cola, hur gör ni??

ja cola och kaffe innehåller ju åda koffein.
    och tyvärr är jag en storälskare av både kaffe och cola.
    Man ska ju dricka ca 3 koppar kaffe/dagen, men om man dricker ett glas cola, får man bara dricka 2 koppar kaffe då?

eller hur gör ni andra??

• Svar på tråden ni som tycker om cola, hur gör ni??
  • Anki och Louise

Jag dricker kaffe som vanligt men cola har jag fått avsmak för...

• camave

om du känner oro så får du väl dricka mindre kaffe och cola....

jag har druckit massa cola under båda mina graviditeter.....

Flisan 061016 och lillen i magen
  • michia

Jag slutade med kaffe helt och hållet. Barnmorskan bara stirrade på mig när jag sa det så jag antar att det var ganska överdrivet... Cola dricker jag något glas då och då, kanske 2 glas/ vecka. Har inte fått avsmak för något (eller kaffe vet jag ju inte), men bestämde mig helt enkelt för att ta chansen när jag nu böev gravid. Drack på tok för mycket kaffe innan så det har bara gjort mig gott att sluta...

• kalkprinsessan

Kolla med en dietist. Antar att hon kommer säga att ta tillfället i akt att dra ner på colan, de är ju varken bra nu eller sen att konsumera för mycket av de. Men visst kan man unna sig ett glas då och då.

• Solisrosis

jag är inte orolig.. men jag väljer ju bara antngen eller.
    eftersom cola innehåller mkt socker så dricker jag kanske 1 glas varannan dag, och de dagarna tar jag bort en kaffekopp.

jag bara undrade hur andra gjorde...
    men i förhållande till kaffe, hur mkt kffein innehåller 1 glas cola? om ngn vet ..

• pepparkaka året om

Jag dricker allt för mycket cola. Det blir minst en 50cl flaska om dagen. Det känns så skönt att dricka det, lättar på illamående och känns behagligt att rapa... (skäms)
    Blundar nog för det faktum att det inte är bra, för det är det enda som jag har fått sånt sug på.
    Borde nog skära ner lite grann.

• alto
    Svar på #5
    Jag vet inte förhållandena, men det jag vet är att kaffe innehåller mycket mer koffein än cola. Dricker själv tyvärr ganska mycket cola, men har aldrig druckit kaffe. Å andra sidan är det ju sockret i colan som inte heller är bra, varken för mamma eller barn. Lycka till med ditt cola/kaffedrickande!!
  • Corze

jag drack cola genom hela graviidteten har för mig att man får dricka rätt mycket för det innegåller ite så mycket koffin, mer socket isåfall...

Emma 080320
  • Hun

jag dricker också mycket cola, dock inget kaffe sedan något år tillbaka. i början av grviditeten hade jag ofta huvudvärk så då självmedicinerade jag med en burk kall cola för att slippa ta tabletter ;) vet inte om det egentligen hjälpte, men det kändes bra. det är inte så mycket koffein i colan, så det kanske mest var inbillning att den skulle göra några under.. kan ju bara varit sockerkicken som gjorde skillnad.

vad jag läst så skriver man i rekomendationerna koffeinintag under graviditeten att man inte ska dricka för mycket kaffe eller svart te, har aldrig sett cola nämnas i de sammanhangen.

• Glamrockare

äsch det är bara snick snack ....jag drack lika mkt kaffe som innan allt ifrån 3 koppar till 6 .....lvs är inte gud utan de behöver bara ngt att göra o hade de inte alla dessa sk rekomendationer att skriva hade många varit utan jobb

Hårdrock är livet, livet är hårdrock!
Svar på tråden ni som tycker om cola, hur gör ni??