Inlägg från: aspenbäck |Visa alla inlägg
  • aspenbäck

För stor mage?

Hjälp! ska ännu en gång skickas in på UL för att kolla bebisens vikt, pga att magen är så stor. Är i v 38+2 och mätte idag 41 cm. Gjorde ett UL för ca två veckor sedan som sa att bebisen var normalstor. Någon med samma problem som har några stöttande ord?

• Svar på tråden För stor mage?
  • aspenbäck

Jag vet faktiskt inte varför jag ska det men det är för att kolla bebisen så att den inte är superstor men jag vet inte syftet riktigt och tycker inte att jag får ngt bra svar...

• aspenbäck

Hej hej allihopa!!!!

Fick min bebis samma natt som jag skrev den här diskussionstråden och jag kan lugna alla att det där med viktuppskattning behöver alls inte stämma. Trots barnmorskans alla farhågor om en jättebebis så kom Felix ut 51 cm lång och vägde 4045 g. Allderles lagom! Tack snälla för att ni har delat med er och ta det lugnt!

• aspenbäck

Hej hej! Vattnet gick på kvällen och då satte värkarna igång med tre minuters mellanrum så det var bara att åka iin, tio timmar senare var Felix född. Allt gick bra men jag sprack ganska så mycket men det berodde inte på att han var stor eller dyl utan han kom ut lite fel, han var skruvad så att kroppen var åt ett håll och huvudet åt andra, så det blev ganska så stort, men det hade det blivit med en liten bebis också!

Svar på tråden För stor mage?