Inlägg från: Frida i forsen |Visa alla inlägg
  • Frida i forsen

För stor mage?

Hej!
    Jag gjorde ett tillväxtultra nu i v:34 eftersom jag har graviditetsdiabetes.Man beräknade att bebisen väger 3000gr,ligger 30% över normal.Ska göra ett nytt igen om två veckor.Så eventuellt blir jag igångsatt i v:37 om bebisen har växt extremt mycket.

• Frida i forsen

Grattis till nykomlingen!

Är idag i v: 35+3 och hade i dag ett SF mätt på 43cm,hade ökat med 3cm på en vecka.Ska nästa vecka på nytt tillväxtultra för att kolla vikten på bäbisen.Har tidigare fött ett stort barn som vägde 4700 så jag vill helst inte föda större än henne.Så jag hoppas att läkarna tar sitt förnuft till fånga och vill starta förlossningen i v: 37.Någon annan med högt SF mått?

• Frida i forsen

Var idag igen på nytt ultra.Har ett SF mått på hela 44cm nu i v:36.Men pyret beräknas väga 3 300gr,så läkaren trodde inte att det skulle bli någon jätte bebis om ca:3 veckor.Han tippade på runt 4000gr.

• Frida i forsen

Jag var på tillväxtultra iförra veckan där man uppskattade vikten till 3300gr vilket var +30%.I fredags var jag hos BM som mätte mitt SF mått till 49cm,hade ökat med 5cm på en vecka.Hon trodde inte att ultrat stämmde så hon bokade en ny tid till den 6 augusti.Går in i vecka 37 på tisdag.Känner mig verkligen som en val,kan knapt vända mig i sängen.Hoppas på igånsättning nu.

Svar på tråden För stor mage?