• Forza

För stor mage?

Jag har också stor mage, följer översta linjen. Hade sf-mått 36 i vecka 35+2. Min barnmorska verkar oroa sig mest för att jag är så liten, 155 cm lång. Jag har också gjort ett ultraljud v. 32, bäbisen var helt normalstor enligt det. Så jag känner mig inte så jätteorolig. Vad jag har hört är det inte alltid att sf-måttet stämmer med hur stort barnet är heller. Varför måste du in på ett extra ultraljud när bäisen verkade vara normalstor alldeles nyligen?

• Forza

Misshallonsaft: Hur gick förlossningen för dig? Gick det bra fast barnet var lite större? Det enda som oroar mig är att det ska fastna eller något och behöva akut kejsarsnitt.

• Forza

Jag var hos läkaren idag, som förklarade det stora sf-måttet med att barnet ännu inte hade trängt ned så djupt i bäckenet (fast det är fixerat), samt att min livmoder förmodligen var framåtlutad. Barnet kändes tydligen normalstort när hon klämde på magen. Så det är bara att vänta och se! Jag orkar inte oroa mig...man får hoppas att de gör rätt bedömningar helt enkelt.

Svar på tråden För stor mage?