Inlägg från: madeleine1985 |Visa alla inlägg
  • madeleine1985

Barnet "kan inte" suga ordentligt, kommer hon att lära sig det tro? Långt...

Pallas: Duktig du var som la ner så mycket tid. Jag är imponerad

FruP: Jag känner igen mej jätte bra. Är i precis i samma situation. Min dotter föddes 2 och en halv vecka för tidigt, hon vägde 2360. Hon låg dock på sjukhus de första 4 veckorna pga av hjärtfel och därmed operation. Så att amma fanns inte utan jag pumpade ur var 3:e i hopp om att amma när hon blev frisk. Att sedan komma igång med amningen har varit jätte svårt. Vi har flaskmatat henne sedan hon föddes men när vi kom hem så prövade jag att amma. Hon låg och tuttade och jag trodde hon fick i sej. Det visade sej att hon fick i sej 10-20 ml per gång!!:( Så vi fortsätter att kämpa. Just nu ammar jag henne, sedan ger på flaska(det jag pumpat ut). Hon kommer antagligen aldrig få i sej tillräckligt genom amning, känns så nu ialf, men då vill jag amma lite och ge på flaska resten.. Min dotter suger bättre med en amningsnapp. Har du prövat en sån?

• madeleine1985

Men om ersättning måste ges för att komplettera. Tog ni flaskan eller en kopp då? Håller på att bli tokig snart av allt knövel!!:(

• madeleine1985

FruP: jag har testammat nu i två dagar, var på BVC igår och celine hade ökat 120 gram på två dagar! det är ju jätte bra, men då har jag ammat på dagarna, gett lite på flaska om hon somnat när vi ammat, sedan gett på flaskan om nätterna för att jag ska få sova. inatt vaknade hon endast 03! har iofs behövt att amma henne 2 ggr i timmen, men förhoppningen är att hon till slut äter mej vid varje tillfälle och att det blir större mellanrum.

skriv när du testat amningsnappen, kul att veta hur det går. pröva sedan att ge flaska på natten, min dotter blir inte förvirrad av att ena stunden flaska, andra bröstet. detta kanske beror på att jag använder amningsnappen. om hon alltid kommer knövla och vilja äta lite så tänker jag amma på dagarna och sedan ge ersättning på nätterna, så att man slipper den där förbaskade pumpningen:D

Svar på tråden Barnet "kan inte" suga ordentligt, kommer hon att lära sig det tro? Långt...