Barnet "kan inte" suga ordentligt, kommer hon att lära sig det tro? Långt...
har kämpat med dottern (3,5 v) och amningen ett bra tag nu. Redan från förlossningen sög hon dåligt men har varit nöjd hela tiden och sovit länge mellan matningarna så vi har trott att hon fått i sig ordentligt. På BVC visade det sig dock att hon gått ner i vikt och jag började amma lite oftare (fast det är svårt att väcka ett barn och "tvinga" det till att äta), pumpa och ge på flaska samt lite komplettering med ersättning. Då gick hon upp 300 g på 4 dagar. Gjorde ett besök på amningsmottagningen på vårt hemsjukhus igår (har varit där tidigare med henne och hon har rätt tag på bröstet). Vi vägde före och efter amning och hon fick i sig jättelite för det jobbet hon la ner. Hon släpper vårtan flera gånger för att suga sig fast igen och suger sen ett par tag, vilar, suger igen etc. Släpper och börjar om. Kanske utdrivningen som inte funkar helt som den ska? Jag har mjölk (behöver inte komplettera med mer än ett mål ersättning/dag) och den ökar sakta men säkert tack vare pumpningen. Så nu fick vi rådet att amma max 15-20 min på varje bröst och sen får pappa ge på flaska och jag pumpar ut (till nästa flaskmål) för att hon inte ska bli så trött. förhoppningsvis ska hon orka suga mer när hon blir starkare (vägde 3,16 kg när hon föddes och 3,35 kg nu). Har någon varit med om samma "problem"? Gick det att amma fullt sen, eller la ni ner det?