Inlägg från: Anemone |Visa alla inlägg
  • Anemone

Barnet "kan inte" suga ordentligt, kommer hon att lära sig det tro? Långt...

Min son hade svårt att få ett bra grepp om tutten i början. Vi provade också amningsnapp vilket hjälpte en del, men tydligen töms tutten sämre om man använder en sådan vilket gjorde att jag hade jättemycket problem med mjölkstockning de tre månader jag använde den. Sedan var det skitsvårt att vänja honom av med den... Han tyckte att vårtan skulle vara tre cm lång och plastig.
    En grej som jag verkligen rekommenderar är att kolla upp om din dotter möjligen kan ha kort tungband, dvs att den där hudmojängen under tungan fäster för långt fram mot tungspetsen. Vår bvc-sköterska hörde om våra problem och efter att ha tittat på sonens tunga skickade hon oss till sjukhuset för att klippa av tungbandet. Efter det var det inga problem. Så skönt!! Nu är han 15 månader och vi ammar fortfarande och har gjort det ett år utan minsta problem. Jag tycker absolut att det var värt att kämpa sig igenom de där första jobbiga månaderna.

Hoppas det löser sig för er och kom ihåg att man inte MÅSTE helamma. Delamning kan man hålla på med länge och ha mycket glädje av.

Svar på tråden Barnet "kan inte" suga ordentligt, kommer hon att lära sig det tro? Långt...