Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Barnet "kan inte" suga ordentligt, kommer hon att lära sig det tro? Långt...

För oss gick det lite fortare. Hade samma problem som ni första 3 veckorna, men sedan satte det plötsligt fart. Han piggnade till, blev större och det löste sig av sig själv.

Styrkekramar till dig. Jag vet hur det är att ständigt väcka och försöka amma ett halvsovande barn. Vi höll på runt 30-45 minuter varje tillfälle och koppmatade efteråt. Jippi! Det går också jättebra när barnet mer eller mindre sover. Gjorde inte annat än väckte barn (alla kläder av, reta alla ställen med amningsreflexer etc.), amma, pumpa och koppmata. Höll på att bli tokig men i efterhand värt allt jobb. Vid 2 månader var det ok. Från 3 månader - super!

• Flickan och kråkan
    FruP skrev 2008-07-11 04:48:15 följande:
    [citat]
    verkar helt klart som att jag ska prova amningsnapp som första alt, fler som svarat det nu ju. Som många skrivit, försök hellre med bröstet än flaskan. jo det är klart, men nu var läget "akut" att få upp henne i vikt. men nu har hon gått upp bra sista veckan. Vad jag skulle vilja slippa är att behöva väcka henne på natten. Gjorde det kl 03 i natt [borde varit 02). inte kul alls. Strular jättemycket vid bröstet under de 45 min vi försöker. Somnar ett par ggr men vaknar till när jag tar bort bröstet. Nu har det snart gått 2 h, hon är fortfarande vaken. jag pumpar och hennes pappa försöker söva!
    [/citat

Håll ut. Har hon börjat gå upp så kommer det att vända snart! Lycka till!
Svar på tråden Barnet "kan inte" suga ordentligt, kommer hon att lära sig det tro? Långt...