• LillaFruOlsson

vad bjöd ni på/blev ni bjudna på, när ni gifte er/var på bröllop

sitter här och drömmer mig bort :P

hur såg er meny ut,
    förrätt,varmrätt eller kan man ha buffe?, efterrätt
    tårta???
    ska man följa ett "tema" som fisk, vilt eller kan man bland hej vilt :P ?

• Svar på tråden vad bjöd ni på/blev ni bjudna på, när ni gifte er/var på bröllop
  • PuhGirl

vi hade kall buffé med lite inslag av pajer och kyckling klubbor och sen bara tårta

31 maj är min dag...
  • cuteswegirl

vi va på bröllop på midsommar förra året & där bjöds det på buffé av allt möjligt! där va potatisgratäng,pastasallad,vanlig sallad, helstekt gris, läskfilé, kyckling ja allt möjligt! till efterätt blev det bröllopstårta..... jag som e matälskare nr 1 älskade buffén!

När ska de bli vår tur????
  • al26be

Vi bjöd på

förrätt toast skagen
    huvudr: Helstekt oxfilé, potatisgratäng, rödvinssås, vitlökssmör, grönsaker röttvin

Efterr: Vitchocklad pannacotta med en bär kompott (verkligen jättegod =))

Vi hade huvudr och efterr som buffé eftersom det fanns många små barn på festenså att alla föräldrar kan få varm mat

Ta den maten som du och din blivande man tycker bäst om, det är er dag. Blanda som ni vill =) Lycka till!

• S vali s

Vi bjöd på buffe med med asiatiskt tema, till efterrätt var det ostbricka o lite senare på kvällen tårta.

Den late får brått när det blir kväll
  • stinastar

Jag har inte gift mig själv men som de flesta varit på en del bröllop. Jag tycker både "sittning" och buffé är jättebra. Det är ju alltid "fint" och lite lyxigt att bli serverad men buffé är ju också det helt fantastiskt, där man får välja själv vad man vill äta (och HUR mkt)

• Mori

Var på bröllop i helgenm och de bjöd på:

Gazzpacho (hur fasen stavas det) med sjökorall och citrongrillade kycklingspett till det.

Oxfile´inlindad i parmaskinka med portvinssås och färskpotatis med fetaost.

Tårta och kaffe.

Underbar mat, lääänge sen jag åt så gott. Dock är jag lite larvig med rött (vill tom ha oxfilén genomstekt) kött så det åt jag inte så mycket av

• LillaFruOlsson
    Svar på #3
    smart det där med buffen och varm mat åt alla.det ska vi tänka på
  • Nyfiken gul

På vårt bröllop åt vi 2-rätters på resturang.

Förrätt : fräsch o somrig grönsallad med vinägrett-dressing, vitlöksbaguette , smör och ost.

Varmrätt: marinerad fläskfile med champinjonstuvning och kokt potatis.

Bröllopstårta som efterrätt.

Svar på tråden vad bjöd ni på/blev ni bjudna på, när ni gifte er/var på bröllop