• Nedina

Poppispinglorna

tejp skrev 2008-07-10 19:04:05 följande:
    Välkomna igen då tjejer! Hoppas jag kommit ihåg alla!
    Tackar! Glad

Har ni haft en bra dag i solen allihopa?
    Maria - mamma till ♥ Pontus ♥ ängeln Tilda ♥ Melvin
  • Nedina
    Knastroll82 skrev 2008-07-14 08:34:59 följande:
    Se och njut!

Sitter och muttrar lite för mig själv, för att jobbet verkar ha spärrat Youtube.

Men stort GRATTIS iaf, ska gå in och kika när jag kommer hem!
  • Nedina

Morrn morrn!

En liten fundering...

Era drygt ettåringar, när somnar de på kvällen och när vaknar de på morgonen?

Håller på att bryta ihop över Melvins sovvanor. Han är uppe till 20 på kvällen och vaknar ändå 05 på morgonen! Skrikandes

• Nedina
    Martha skrev 2008-07-17 09:10:53 följande:
    Malva somnar tidigast 19.30 och sover till 09-09.30-10.. lite olika
    Oki, böjar fundera om det är Pontus som är ett underbarn som alltid sovit så länge om nätterna eller om Melvin sover ovanligt lite.

Kan inte hjälpa att tycka att de där barnfria timmarna på kvällarna är så viktiga, men det  vette sjutton om det är värt att kliva upp 05 för att få dem.
  • Nedina
    Martha skrev 2008-07-17 09:34:39 följande:
    Men kan ni inte ta in honom i er säng å låta honom ligga där då utan att gå upp.. till slut tycker han kanske det är så tråkigt så han somnar om??

Tro mig, vi har försökt! Ledsen Går ibland bra i 30 min, sedan börjar han klättra upp på oss och hoppa på magen, petar oss i ögonen och i munnen osv. Till slut ledsnar han och helt enkelt klättrar ner för sängen och går ut ur sovrummet. Funderar lite på om vi måste ge honom välling på morgonen, men han verkar ju inte direkt superhungrig när vi går upp heller så jag vet inte... Ger ni välling på morgonen eller frukost direkt?

Skulle vara rena drömmen att iaf få sova en timme längre. Man börjar ju nästan storgråta de mornar klockan stått på 04:50 och Melvin börjat hoppa en på magen och vill gå upp.

Nirnaeth skrev 2008-07-17 09:32:08 följande:
    Xander har alltid varit morgonpigg, oavsett vilken tid han somnat på kvällen. Spelar ingen roll om han varit uppe till 21-22, han sover iaf inte längre på morgonen. Enda skillnaden är att han är grinigare om han somnat senare på kvällen, eftersom han då sovit mindre timmar.Så vi lägger honom 19.30, då får vi mer barnfri tid på kvällen, och han är faktiskt trevligare på morgonen eftersom han fått sova fler timmar under natten. Första halvåret/året vad jag grinfärdig varenda morgon, det var pest och pina att behöva gå upp och vara rolig den tiden på dygnet. Men nu är jag så van vid att vakna tidigt, så jag vaknar självmant. Står kl på 06.30 nån morgon då är det sovmorgon här! Nu är han visserligen inte 1 år, men han har varit likadan jämt.
    Tycker att det är ett jättedilemma det där med när man ska lägga Melvin. För han sover möjligtvis en timme längre om han får vara uppe till 21-22. Men då är ju vi helt färdiga och redo att lägga oss också.

Det svåra är att man nästan känner sig som en dålig förälder för att man behöver tid utan barnen. Barnen är ju det käraste jag har och jag älskar att spendera tid tillsammans med dem. Men måste få andas ibland, känna att jag är Maria och inte bara mamma. Blir lite svårt när man inte har några mor- och farföräldrar i närheten som kan passa barnen om så för en endaste kväll. Så därför blir de där timmarna på kvällen utan barn så otroligt viktiga.
  • Nedina
    Michaela83 skrev 2008-07-17 09:55:17 följande:
    Elwira läggs 19.00.. vaknar mellan 07-08.
    Känns som att det skulle vara helt ideala tider för oss!
  • Nedina

Grattis Moa!

Har just kommit hem från Filipstad, där vi lämnat Pontus som ska vara borta en vecka.
    Hjälp vad det regnat, eller rättare sagt vräkt ner regn hela vägen! Ibland undrar man hur allt regn får plats uppe i molnen när det vräker ner sådar! Skrattande

• Nedina
    smarties skrev 2008-07-24 14:19:13 följande:
    Hm, det är något lurt på gång, idag tror jag det händer saker..
    Blir ju lite nyfiken när du skriver så... Skrattande
  • Nedina
    smarties skrev 2008-07-24 15:22:50 följande:
    Alla kompisar är helt plötsligt omöjliga o få tag på, syrran har barnvakt o ja, hm... :)
    Haha, avvaktar med spänning ditt inlägg i morgon då! Flört
  • Nedina
    Starlet1 skrev 2008-07-29 14:16:09 följande:
    Men fy vad jobbigt. Förstår att du är irriterad. Men JAG har inte semesterstängt. Jag kommer i em .Nån annan blivande brud som vill provsminkas
    Räcker också upp handen Oskyldig
Svar på tråden Poppispinglorna