• Nedina

Poppispinglorna

Pysslar ni med i värmen?

Ska snart börja ställa i ordning bilen för Drive-in bio i kväll. Krävs vissa förberedelser när man har två vildar som ska härja i bilen under tiden man själv ser på film. Skrattande

Maria - mamma till ♥ Pontus ♥ ängeln Tilda ♥ Melvin
  • Nedina
    smarties skrev 2008-07-31 16:56:25 följande:
    Åh drive in bio, var det länge sen man var på något sånt. Finns det här?
    Classic Car Week i Rättvik har två filmer varje år. Ikväll är sista filmen för i år. Vet inte riktigt om filmen verkar så skoj, men är ju allt runtomkring som är roligt och en upplevelse.

www.classiccarweek.com/veckansprogr/dagprogr/drivein.html
  • Nedina
    tejp skrev 2008-08-02 12:58:18 följande:
    Nu finns det en bild på sängen i mitt galleri, för er som ville se den! Kul väder idag då. Vi ska måla, så det spelar ingen roll egentligen. Va pysslar ni andra med?
    Sängen blev jättebra! Förstår att Rufus blev nöjd! Glad

Här håller svärfar och Fredrik på att bygga altanräcke, svärmor passar barnen och jag städar förråd, bakar matbröd och servar de andra med kaffe och mat. Fullt upp idag med andra ord.

För övrigt så sov Melvin till omkring 09:00 idag! Förvånad Har aldrig gjort det tidigare. Var nästan så jag fick gå och peta på honom lite för att se om han fortfarande andades!
  • Nedina
    smarties skrev 2008-08-07 17:00:50 följande:
    Aoch, träningsvärk i fingrarna, är inte van vid att få naglarna fixade..men jäklar så bra det blev.. :D
    Hur är det med pirret i magen idag nu då? Eller är du cool lugn?
  • Nedina
    smarties skrev 2008-08-07 17:26:53 följande:
    Jag vill bara ha det överstökat nu, alla är så stissiga o stressade :)
    Kan tänka mig att det blir så. När det är min tur kommer jag nog själv vara värst tror jag!

Hoppas att ni får en härlig dag i morgon! Verkar ju inte helt otroligt att det ska "regna i brudkronan" i morgon iaf!
  • Nedina
    smarties skrev 2008-08-07 17:38:33 följande:
    Vi håller tummarna för fint väder ,det var sol och fint där ute idag. :)Här kan man inte kalla det för fint, dyngsur när jag gick hem från Kupolen =P
    Ja, hoppas på sol! Men om det regnar får du tänka positivt och fokusera på att det betyder tur.
  • Nedina
    Michaela83 skrev 2008-08-08 09:16:41 följande:
    Vad väger era 1 åringar!? Eller vad vägde era barn vid 12-13 månaders ålder?
    Pontus var som en fotboll när han var liten, vägde 12,2 kg vid ett år. Melvin vägde 10,5 kg.

I morgon ska vi till Sthlm på bröllop. Sitter och funderar på om vi ska luncha och byta om på IKEA Barkarby. Känns ju omöjligt att hålla barnen rena och fina i samma kläder ändå från morgon till 13:00 när vigseln är.
  • Nedina
    smarties skrev 2008-08-08 21:49:41 följande:
    Har alltid tid ;)Nu är man Fru Hedlund. Och ack så skoj det var :D
    GRATTIS Fru Hedlund! Flört
  • Nedina
    Grattis Lucas!

Har varit i Värmland i ett par dagar och kom hem igår. Lite synd att jag inte kunde vara med på träffen igår. Hann med inte mindre än tre vändor på IKEA på två dagar iaf. :-P
    Nirnaeth skrev 2008-08-14 14:02:54 följande:
    www.ica.se/FrontServlet&state=re...Den här tårtan gjorde vi. Fast det ligger inga färska jordgubbar på den ännu då Såg efteråt att den låg i Avancerat-kategorin..hade jag sett det innan hade jag inte vågat prova. Men det var inte så svårt, bara massa moment Så i helgen gör vi en till, förra året försvann två tårtor i ett nafs, så jag bygger upp ett lager nu.
    Lät som en jättesmaskig tårta! Får nog ta och prova göra en sån någon dag, är ju perfekt när man kan frysa den!
  • Nedina
    znoozan skrev 2008-08-15 10:44:55 följande:
    tre!! lyx vad blev det då?
    Mest bara småplock och en massa pynt till festen i oktober. Besöken medförde dock att jag sitter jag här i vardagsrummet om kvällarna, kikar i katalogen på internet och drömmer om allt jag vill göra om.
    Knastroll82 skrev 2008-08-15 20:23:14 följande:
    Nuuu är jag hemma igen!Varit en minst sagt uppstressande dag.Kom in 11 till sjukhuset och de började med att ta ctg. Efter kanske fem minuter så fick jag värkar, så den här gången fick vi med dem på kurvan.Men de släppte dock efter ett tag (som vanligt). Fick ligga med ctg i en timma ungefär, och lyckades faktiskt slumra till lite.Sen blev det UL för att titta så bebis hade det bra där inne, och det hade han. Jag hade bra med fostervatten och moderkakan såg fin ut. Bebis gillade dock inte allt tryckande och puttande, så hanbar skitsur.Sen efter det blev det undersökning. Tappen är fortfarande 9 mm, men jag har öppnat mig 2 cm också... Blodtrycket har börjat öka lite och jag har fortfarande +4 på lecosyter och protein.Så nu har jag stränga order om vila, och om jag börjar må dåligt eller får huvudvärk så ska vi kontakta fl på en gång...Så ingen bebis ännu, men det drar ihop sig...
    Jobbigt att det ska strula så mycket på slutet. Är ju tungt som det är att kånka runt på en stor mage och bara önska att graviditeten ska vara över och bebisen ska komma ut!
    Skönt att de kollar upp dig så noga iaf och att allt är så bra med pyret.
Svar på tråden Poppispinglorna