Inlägg från: znoozan |Visa alla inlägg
  • znoozan

Poppispinglorna

Har haft huvudvärk from hell 3 dagar nu det har som tur är varit bättre på fm (det är då vi är på dagis) sen har det blivit värre,fick ny migänmedicin men den lindrar knappt
    nu känns det skapligt så länge jag ligger ner-tur att sambon har kommit hem och tagit Isac!
    Inskolningen går bra,idag skulle de vara ute! Havanna och Malva gick ut före honom så han hade bråttom ut,han skrek till när han insåg att jag inte skulle med ut men han ville ju iväg och leka så han glömde mig på nån sekund

Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • znoozan

de lekte lite igår,mest Havanna å Isac! Idag lekte de hela tiden nästan De är så söta när de märker att vi kommit,kommer springande i full fart

Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • znoozan

Lindi ska du på kupolen snart? Flört är ju nyfiken på att se vagnen irlRäcka ut tungan den verkar ju super!

• znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-08-24 19:14:47 följande:
    Vi har ju försökt ett flertal gånger..och 2 gånger av 10, kanske, har hon gått med på flaskan, men då bara pyttemängder. Nu har jag inte många dagar kvar, plus att hon för nån timme sen släppte världens snorbomb och är nu tydligen dyngförkyld..*gah* Xander var ju helt tvärtom, han totalratade bröstet istället..han betedde sig på exakt samma sätt som Adele gör, skrek och spände sig bakåt.Det vore ju enklare om hon åt lite riktig mat på dagarna..för då skulle jag ju kunna ta dagpass och sen får hon ha sin kvälls- och nattamning kvar.Urk..hoppas det här går att lösa med skolan..
    Isac tog inte heller flaska,vi provade oxå allt! Dock åt han med 3-4 h mellanrum så hade jag velat göra ngt hade jag ju haft några h på mig! Är ni i blge? långa raster? han kanske kan komma med henne/du cykla hem så hon får käka?
  • znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-08-24 21:30:33 följande:
    Ja hade hon ätit så sällan då hade det ju varit lite enklare Men eftersom den här damen är en glupsk liten sak, som käkar en gång i timmen..då skulle jag inte göra annat än åka fram och tillbaka, eller så skulle Thomas få sitta där hela dagarna. Praktiken ska vara på Blge Sjukhus,  så det tar ju en stund att cykla hem
    äh hem susar du väl snabbt nerför backen   hmmm men smakisar då ni har inte börjat med sånt? lite gröt smakis kanske håller damen mätt en stund iaf  
  • znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-08-24 21:58:39 följande:
    Nej, eller mja..nån gång har hon smakat lite banan och potatis..men det verkar fungera mest som aptitretare för hon är ännu hungrigare efteråt. Jag har aldrig stött på en så matglad bebis som den här.. Eller jag kanske ska säga "tuttglad", för nån annan mat verkar ju inte duga!She´s a boob-addict!
    ja men nångång går det ju över,förhoppningsvis   För Isac blev det bättre när vi började med gröten,grönsaker och sånt gick ner lite granna och tveksamt men gröt var mums och gick att utöka till hela portioner
  • znoozan
    Michaela83 skrev 2008-08-25 19:07:47 följande:
    kommer gärna, om det löser sig med div saker.
    hojta till om du lifta med!
  • znoozan
    Michaela83 skrev 2008-08-26 13:44:54 följande:
    hejhej..Här går dagis inget bra.. E hade skrikit idag när vi lämnade henne :( Kan inte ni i tråden hålla era öron öppna, ifall ni vet nån som ska sälja lgh/radhus i Gylle/ Örjansgårdarna eller därikring! Skulle va riktigt snällt!
    hade hon skrikit länge? vad jobbigt att gå ifrån ledset barn,det var ju min fasa men det har *peppar peppar* gått bra än så länge!
  • znoozan
    Martha skrev 2008-08-26 18:37:59 följande:
    Guuud va jag blev sur när vi var på kupolen i dag... Köpte mej en stå bräda på BH tidigare.. å när vi kom till kupolen tänkte jag sätta dit den.  Fick det inte riktigt å bli bra (Ni som har visst ska remmen sitta tätt åt på själva vagnen?? bara röra lite) Så vi gick till BP för att få hjälp... Då var karln där.. han skruvade lite med en krona... inte för att det hjälpte.. istället vred han helt fast skruven, gick varken å skruva framåt eller bakåt...  Jens har försökt nu på kvällen oxå men den sitter som berg. När han märkte det så gav han uppp å gick iväg... jag fick försöka bäst sjutton jag ville..  Snacka om ohjälpsam... Men men hade väl eg inte kunnat vänta mej mer där heller... MEn ändå.. *stor suck*har ringt BH å ska åka dit med vagnen i morron så ska dom hjälpa mej... tur att nån är service minded i varje fall.
    men den där karln på bp är ju bara för mkt,driver man en barnvagnsaffär borde man väl klara av att montera en ståbräda
  • znoozan
    tejp skrev 2008-08-26 20:53:04 följande:
    Hejhej!Hur är det med alla? Jag hinner knappt in på fl längre. Ringde flygbolaget idag för att höra om zappen verkligen gick som handbagage, och det gjorde den INTE! Inte varken med eller utan hjul på. Inte i mindre väska och man får inte lägga ihop flera handbagage för att det ska gå.Så nu till frågan, skulle ni ha tagit och checkat in den eller pajjar dom den i hanteringen då?
    tur att du reser före mig och testar
    men jag har läst på flera ställen att den ska gå som handbagage jue! Jag vill absolut ha min med,om man lindar in den i nåt och har den i travelbagen borde den väl hålla?
Svar på tråden Poppispinglorna