Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Poppispinglorna

MiniMie skrev 2008-09-16 15:02:59 följande:
    ...hemkommen från bm-besök. Samma visa om igen.. "han växer inte så bra". BAJS. Trodde allt skulle bli bra nu när jag vari på tillväxt och läkaren sa att allt var okej. Men.. ikke. Tillbax på måndag till bm och även tillbax för tillväxt ul under veckan.... grrr... kan han inte bara komma ut iställe för de här krånglet?!!?
    Vad drygt. Hoppas han kommer snart!!! Förstår att det är jobbigt.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-09-16 15:34:14 följande:
    Själv så är man sjuk.. fyy tusan.Var till doktorn och fick hämta ut medicin för 600(!!):- Jättekul. Verkligen.Åkte till dagis och hämta hem barnen, då hade E fått ögoninfektion......gaaaah!
    Stackars er. Vad är det för fel på dig då? Är det förkylning? Adam är piggare idag, ingen feber alls, och är lika pigg som vanligt, så han får gå till dagis imorgon och jag ska jobba, kl 6, puh.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-09-16 18:21:12 följande:
    Har hög feber, halsont och ont i lederna. Så doktorn trodde på led och muskel infektion så jag fick pencillin och massa andra kontiga tabletter.. Höll på och svimma när jag skulle betala   Skamligt dyrt!
    Usch vad jobbet. Det låter som att det gör riktigt ont! Och gud vad dyrt det är med mediciner. Med alla mina salvor för min psoriasis så kommer jag upp i högkostnadsskyddet på två uttag, tror jag det är. Eller nästan i alla fall. Men du har nog en bra rabatt nu nästa gång du ska ha nåt på recept.

Hoppas du kryar på dig.
  • Starlet1

Martha: Du kan väl följa med nästa vecka, kanske? Jag ska dit på tisdag kl 10, börjar jobba kl 13.

Det gick bra idag. Man måste bara ta sig dit.

• Starlet1
    Martha skrev 2008-09-16 20:25:42 följande:
    ska kika hur jag ska jobba... ringde VC i dag i varje fall så nästa vecka ringer det en doktor.. :)
    Oh, spännande. Lycka till!!! Men det är säkert bra att kombinera.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-09-16 23:10:38 följande:
    Har jag berättat om mitt sko fynd som jag gjorde när vi var i falun???  Var in en sabbis på Din sko för vi skulle vänta in Ylva och Jenny..  Träffade då hon som jobbade på polarn på kupolen som fick barn.. Hennes tjej hade precis provat ett par stövlar som såg precis ut som kavat stöveln.  Svart och röd.. kostade 99kr på rean..  Fanns ETT par kvar!!!!  Såg årets i dag... 399kr.. 
    Det är verkligen skitbra!!!

Svågern var på utförsäljningen på ÖB i Borlänge och kom hem med ett par svarta vinterstövlar till Adam som han köpt för 40 kr. Dom var helt okej, som var ju svarta. Ser lite ut som moonboots, minns ni dom. Men lite smäckrare. Kändes  bra, för jag har sån ångest över skoinköp jämt.
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-17 13:40:18 följande:
    Åh såå tråkigt, våran TV gick sönder idag. Heeemskt tråkigt, nu blir vi tvungna att köpa en ny! Moahahaaa!! Har tjatat om att byta ut våran relik till en platteve, men Thomas är tråkig och har bestämt att vi ska ha den här kvar tills den går sönder. "honey, guess what?" Surt bara att den dog mitt i VBÅ, hade ju velat kolla på det idag. Hoppas den inte bara haft nåt tillfälligt meltdown..
    Oh, grattis . Köp inte nån budgetvariant bara, det gjorde vi och den var skit, så fick vi byta, för det var nåt fel på den, och då bytte vi till en annan budgetvariant, som också var skit, men vi hade tur och den gick också sönder så då fick vi en bra TV. Vi la mellan. Nu är vi nöjda. Kolla på hur dom mörka bilderna är. Det är där man ser bäst om den är ok eller ej.

Pinsamt att erkänna att jag köper dåliga TV-apparater, med tanke på vad jag jobbar med
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-09-18 13:09:02 följande:
    Jaa på Coop finns det ;)
    Hur snygg blir man . Jag måste också ta kort. Mitt SVT-leg gick ut 2006 hihi.
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-18 20:27:28 följande:
    Alltså vad är det med ordet "gratis" som gör att folk tappar all logik?!Det är smockfullt ÄN utanför ÖB, vid korvståndet!! Thomas åkte förbi nu när han var ute och handlade, och berättade nu när han kom hem att det var sååå jäkla mycket folk, men att alla verkade köa utanför ett korvstånd. Är det så otroligt åtråvärt med en gratiskorv???  Är det VÄRT, att stå ute i kylan och köa i all evighet..för en korv..?jisses, ibland tappar man tron på mänskligheten!
    Alltså, lite pinsamt, men om min sambo varit hemme så skulle han stått i den kön. Han älskar gratis
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-09-22 11:49:43 följande:
    Du kan glädja dig åt att det trådlösa wippiesskiten var värdelöst ;)Så där gjorde du rätt :)
    Visst är det skit. Fick det inte att fungera, borde också skicka tillbaka det. Jag pratade med dom i timmar och till slut gav dom upp, så det är ju inte mitt fel.
Svar på tråden Poppispinglorna