-
Elwira läggs 19.00.. vaknar mellan 07-08.Nedina skrev 2008-07-17 07:13:48 följande:Morrn morrn!En liten fundering...Era drygt ettåringar, när somnar de på kvällen och när vaknar de på morgonen?Håller på att bryta ihop över Melvins sovvanor. Han är uppe till 20 på kvällen och vaknar ändå 05 på morgonen! -
måste tilllägga: lägger vi E senare vaknar hon ändå mellan 7 och 8..Michaela83 skrev 2008-07-17 09:55:17 följande:Elwira läggs 19.00.. vaknar mellan 07-08. -
Om det är slemmisen, så tycker ja du ska ringa din Bm för en undersökning.. som sagt så finns den där för att stänga bakterier ute!MiniMie skrev 2008-07-17 10:18:15 följande:...hur mycke kan slemmisen lossna så här pass tidigt i grav? (v29)Lossnade två större bitar för 2veckor sedan.. och igår ytterligare en och två mindre under em/kvällen... Är de något man borde kolla upp..eller..bara är de så de kan vara ?!? -
här finns info om slemproppen
http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Articleid=2396
-
Slemproppen bildas i fjärde graviditetsveckan och sitter där som en propp i livmoderhalsen. Slemproppen bildas under påverkan av hormoner. När livmoderhalsen öppnar sig och värkarna sätter igång på riktigt rivs hinnorna kring livmoderhalsen loss och man får en teckningsblödning - ett tecken på att förlossningen är på gång - samtidigt som delar av eller hela slemproppen följer med ut. Det är dock inte säkert att barnet kommer samma dag, det kan ta ett par-tre veckor innan förlossningen kommer igång fast slemproppen har gått om man inte har några andra tecken på att förlossningen är nära.
Det bildas också slemproppar när man inte väntar barn. De upplöses i samband med ägglossningen så att spermierna ska kunna tränga in vid samlag. Detta slem följer med menstruationen ut om man inte blivit befruktad och en ny slempropp bildas.
KÄLLABrody, S. (1993). Obstetrik och gynekologi. Stockholm: Almqvist & Wiksell -
om du är så säker, så borde du ringa redan imorrn och be om att få bli undersökt. INTE bra eftersom du har 11 veckor kvar så är det ju alldeles för tidigt. Är förlossningen på väg att starta så vill dom ju kanske att du blir inlagd eller nåt?MiniMie skrev 2008-07-17 19:01:29 följande:Michaela83/tejp: TACK.. Tyvärr är jag rätt stensäker på att de är slemmisen då den är riktigt SEG..och genomskinlig. INGET blod allafall så då borde de väl vara lugnt?!(har lyckats få den på papperet efter toabesök alla ggr, annars hade jag nog inte märkt av om den bara ramlat ner i toan)Ska till min BM på måndag så jag kanske ska fråga henne då.. TACK igen allafall för ni är så gulliga och svarar. Man blir ju lite nojig.. även om de mesta är "normalt" när man väl frågar allafall =)=)
Mini, dax å ta det lite lugnt nu!!! för bebisens bästa så bör den ju stanna ett tag till
-
hihi känner igen de där med att inte ta det lugnt.. men tänk på att det är bebis d handlar om och det är semester nästa år igen och då kan ni flänga runt på aktiviteter och resor mm hur mkt som helstMiniMie skrev 2008-07-17 22:41:05 följande:...hum. Kanske skulle prova att ta de lite lugnt.. vi har ju ändå semester ;) Och.. de där med att stressa, bubba och bära har ju en tendens att hopa sej när man vill göra så mycke som möjligt på så kort tid som möjligt....Men.. jag ska försöka få tag i någon BM imån.. min är nämligen på semester och återkommer först måndag..då jag ska dit.Tack igen snälla ni...!!!
Nu får du VILA vila vila, och verkigen passa på medans S har semester.
-
Nu åker vi iaf till Skara.. ska på trav hela helgen. Barnen blir hos farmor tills söndag för det är ca 35.0000 som besöker travet & campingen och inte speciellt barnvänligt med massa alkohol inblandat

Ha det så bra girls.
-
GRATTIS MOA! -
hihi kulKnastroll82 skrev 2008-07-24 23:57:08 följande:Hihi, Ingela är snorfull!
Skulle va sååå kul med en möhippa
Va har ni hittat på?