Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Poppispinglorna

znoozan skrev 2008-10-07 20:03:55 följande:
    hoppas han kryar på sig tills dess! Hur är det med honom nu? vilken otur han har stackarn!
    Det har gått bra på em. Han sov i 3,5 timme och fick då halva penicillindosen, fick halva före han somnade. Sen har han ätit lite och jag gav honom pencillinet för 1,5 timme sen, och inget har hänt. Han drack rätt mycket välling innan jag la honom. Men han vill inte direkt somna, det kan jag inte påstå.

Hoppas så att det räcker med att dela upp Pencillinet i små, små doser som sköterskan på VC föreslog. Han har ingen feber idag, inte alls. Tempen låg på 36,3 sista gången jag provade. Men jag måste ju få i honom pencillinet.

Vi stannar hemma imorgon också, så får vi se sen.
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-10-07 20:17:23 följande:
    Hm, får Minimie bebis? Inte online sen igår kväll? :)
    Oj, spännande. Håller tummarna. Blir alltid  så rädd när det närmar sig förlossning, samtidigt som jag blir jätteavundsjuk.
  • Starlet1

Tejp: Hihi, fick du din mobil i gymnasiet. Gud vad gammal jag känner mig . När jag gick i gymnasiet så fick mobilerna knappt plats i bagageutrymmet på bilen .

Min första mobil fick jag när jag började jobba i Stockholm -96, då var jag 25 år. Och den fick jag från jobbet. Annars hade jag nog inte haft nån så tidigt.

Jaja, tiderna förändras. Min ena systerdotter är 14 år och jag vet faktiskt inte vilken mobil i ordningen hon är inne på. Syrran tycker det är ett jättebra sätt att kunna komma i kontakt med dom om någon oförutsett händer.

Men du har ju rätt ang strålningen Tejp. Det är lite läskigt att man inte riktigt kan veta hur stor skada den gör.

• Starlet1
    Martha skrev 2008-10-08 07:58:29 följande:
    Va lugnt å skönt det är å göra sej i ordning medans barnen sover.. :)  Ska strax väcka dom då vi ska till dagis om en  timme..  Medans dom är där jag jag ut å gå en snabbsväng å sen ska ja ner på stan å fixa mina naglar igen.. 
    Vad skönt det låter. Måste man fixa dom ofta? Jag måste faktiskt iväg och handla lite idag. Adam är mycket piggare, men han äter fortfarande inget. Fast det har han ju perioder när han inte gör det.

Inte så himla orolig. Och ikväll kommer G och Å hem. Skönt.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-10-08 08:42:54 följande:
    var 3dje 4de vecka typ... men gör man det innan 3veckor får man rabatt.. ;)
    Aha, men vad gör dom den här gången då?

Ska nog också göra mina. Vad kostar det?
  • Starlet1
    copernicus skrev 2008-10-08 14:16:37 följande:
    gör en kommentar ang. mobilers farlighet, och det FINNS faktiskt MASSA studier om det och som dessutom är säkerställd, men inte många bryr sej. I sverige är vi (tro det eller ej) väldigt sega med restriktioner, men nu finns det! Och de säger att barn under 12 år ska inte vara ens i närheten av en mobil, eftersom den mjukar upp hjärnan, kommer inte ihåg exakt mått, men tror att det är upp till 2-3cm in i huvudet. Man kan ju föreställa sej hur långt in i ett barns huvud det är!MEN nåt som faktiskt är farligare och som det ändå inte pratas om är dessa dect-telefoner alltså sladdlösa hemtelefoner. De stålar hela tiden inte som mobiler bara vid sökning och samtal, utan hela tiden!! Och de gör samma skada!!Sorry att jag är tråkig i detta, men det här är nåt jag verkligen är intresserad av!
    Ja, jag har faktiskt hört det där med dom trådlösa telefonerna. Jag har ju det hemma. Vet du nåt avstånd till telefonen?
  • Starlet1

Får skaffa en telefon med lång förlängningssladd igen då. Det funkar ju det också, vi har haft det förut.

G och Å kom hem nu och herregud vad Adam blev glad. Men nu sover han. Han ville inte ha vällingen på kvällen först. Han fattade nog att han skjlle få gå och lägga sig efter vällingen så därför ville han inte dricka den, smart kille .

Skönt att ha nån att köra med igen . För jag blev hur trött som helst efter att Göte kom hem hihi.

• Starlet1
    Martha skrev 2008-10-08 21:02:13 följande:
    Åååå nu blev jag sugen på å åka till Falun å gå på POP, tydligen REA på vissa saker....  bla de där grå lånkisarna med kameler på.. ;)
    Åh, kanske ska dit en sväng på fredag före jobbet då.
  • Starlet1

Jag jobbar kväll, ikväll och imorgon. Men det är lite skönt också.

• Starlet1
    znoozan skrev 2008-10-09 17:56:10 följande:
    Precis när jag kom till dagis började Isac bajsa,skitunge det hade han väl kunnat göra liiite tidigare
    Haha, han hade nog  blivit tillsagd att vänta
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-10-09 20:34:01 följande:
    han fick beröm av fröknarna
    Haha, vad roligt!
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-10-09 20:48:30 följande:
    hehe ja de har nog bytt sin beskärda del ändå hur är det med Adam nu?
    Ja, de har nog gjort det. Adam mår bra nu. Han har varit på dagis idag, men var jättetrött när G hämtade honom vid halv fem. Han höll på att somna i hans knä. Slocknade halv åtta, lillplutten. Men han är frisk i alla fall.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-10-10 08:38:14 följande:
    Är ni som jag och köper rosa bandet varje år, så är detta också ett tips om man vill stödja föräldrar som mist barn.. Allt för forskningen!www.angla-rosetten.se/epages/angla-rosetten_s...
    Åh vad du är gullig! Såg en mamma i Falun som hade en så fin ängelreflex på sin jacka. Frågade henne och hon hade köpt den på just ängarosetten.

Blir rörd av din empati.
  • Starlet1

Adam grät inte när jag lämnad ehonom på dagis varken idag eller igår. Jätteskönt. Han ville att jag skulle ta upp honom, men när hans favvofröken tog upp honom så sa han inget. Så himla skönt.

• Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-10-10 15:21:00 följande:
    Vad skönt att det börjar gå bra! =)) Här är det ungefär varannan gång som går bra, och varannan så gråter hon. Men vi gör iaf framsteg :)
    Men du ÄR ju gullig .

Ja, det är skönt. Men det är bara två lämningar som gått så bra. Han ser mer förvånad ut än ledsen . Men det är så skönt när dom låter hans favvofröken ta honom istället för hans fadderfröken. Dom är bra på vårt dagis. Och svågern tycker han har bra smak
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-10-10 15:34:28 följande:
    Åh vilket fynd jag gjorde idag åt Max. Skrivbord och matchande bokhylla för 150 kronor. Gissa om jag får en lycklig liten kille som kan sitta och måla ifred på sitt rum :)
    Åh vilket fynd. Visst blir man glad av det.
  • Starlet1

Är det nån som ska på Brandkårens öppna hus imorgon. Jag och Adam funderar på det, om jag nu inte blir sjuk, börjar känna mig lite krasslig.

• Starlet1
    smarties skrev 2008-10-10 15:39:36 följande:
    Vi ska till Brandkåren, det är det enda han pratar om här hemma nu sen vi nämnde det när Nirnaeth tipsade oss om det.. :)Vi kommer absolut inte ifrån det.. :D
    Hihi, ja Adam fattar ju inte så mycket ännu, men han brukar tycka det är roligt när det händer grejer och så gillar han stora bilar
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-10-10 18:26:43 följande:
    Ja är det någon som har koll på tiderna på Brandstationen imorgon?
    Var det inte från 10-16, eller hittar jag på nu?
  • Starlet1
    MiniMie skrev 2008-10-10 18:25:28 följande:
    japp.. igångsättning idag för "bebis08".Men här är de luuugnt. Var till BM.. fick inte ens komma till min ordinarie.. och hon ajg fick trodde först bebis vänt sej.. och sedan talar hon även om att han nu mer inte ens är inärheten av fixerad...vilket oxå leder till att sf måttet ökat..rejält..2cm på 5dagar. Bläääää.. kändes allt annat an possitivft när vi kom därifrån.nästa kontroll är 41+3.. på fredag.. men innan söndag MÅSTE han väl kommit ut.. jag vill inge mera. *sitter och tröstäter lite godis*
    Men oj då. Hon pratade inte om snitt då? Om han har vänt sig menar jag. Hoppas han vänder tillbaka sig och att han kommer inatt.
Svar på tråden Poppispinglorna