• tejp

Poppispinglorna

Hejhej!

jag är inte upptagen av dagis Moses är väl den enda som inte ska börja nu verkar det som. Har dock inget vettigt att skriva. Idag ska vi shoppa lite kläder till barnen, det är verkligen tomt i Rufus garderob, han har vuxit som tusan på längden.

Måste till banken idag med, undra om det är mkt folk :/

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • tejp
    Nirnaeth skrev 2008-08-20 10:42:44 följande:
    Nej, för studiebesöken görs tillsammans med hela omvårdnadsklassen. Hade det bara varit jag, så hade det väl gått att ändra. Men eftersom studiebesöken är på sjukhus (rönten, kem. lab, krematoriet osv) så tar dom inte emot folk en och en hur som helst. Troligtvis är det här enda chansen, eftersom jag inte har så långt kvar..och nästa studiebesök  dröjer. *gah*Det hade ju varit trevligt om jag hade fått veta det här lite tidigare, så hade vi ju kunnat lösa det med Thomas jobb. Men eftersom han planerat att vara ledig from 1:a september så har han ju jobb inplanerade hela nästa vecka.ÅÅåååh vad det ska bli skönt att bli klar med skolan, och slippa allt krångel!!Jag begär ju inte att dom ska vända ut och in på sig bara för att jag har barn, men några veckors förvarning hade varit trevligt iaf!
    Det är rätt intressanta studiebesök iaf! på krematoriet hade vi sån tur att dom precis hann köra in en kista när vi kom! jag tyckte både kemlab och röntgen också var bra! Men som sagt, krångligt att allt kommer så i sista stund, för de där borde ju läraren ha vetat om ett tag iom att det alltid är i omvårdnadskursen.

vilken lärare har du nu? vart blir omvårdnadspraktiken?
  • tejp

Nej det är ju inte bara när man har en bebis. Hoppas det löser sig så du kan följa iallafall. Det var lite sådär när vi läste också, att studiebesöken kom lite i sista sekunden.

Har du varit på obduktion?

Tror den praktiken blir skoj iaf!

• tejp
    Nirnaeth skrev 2008-08-20 11:30:08 följande:
    Nej, ingen obduktion än. Men det vill jag verkligen gå på. Hur mycket får man se?Ja jag lär ju lösa det här..för studiebesöken är ju obligatoriska..jag får ju inte godkänt om jag inte är med på dom.
    Dom brukar ha förberett och öppnat kroppen, men sen får man se allt, hur dom arbetar sig igenom alla delar, skär upp, kollar allt. Det är intressant tills dom kommer till magsäcken ungefär, där vill man helst att det ska vara tomt för annars blir det en ohygglig lukt
  • tejp
    lindi skrev 2008-08-20 22:35:54 följande:
    hej hopp allihop!hur mycket tror ni jag kan sätta ut min uj för?det är en 05.a med ljusblå 06 klädsel och varukorg från 07, men bumperbar, oth åkpåsei silver och svart liggdel från 06.inget solblekt och när jag gjort ren den så kommer nog tyget att vara jättefint igen
    Ingen aning men hur var nya vagnen? Har du ingen bild? En livebild alltså? Supernyfiken ju!
  • tejp

Gud va tröttsamma teletubbies är! Hm,..undra om Moses ÄR en teletubbie??! Han är också rättså tröttsam emellanåt

Just nu leker vi "allting är AJAJ"

Va gör ni? Va har ni för helgplaner?

Shoppingkväll blir toppen! Fast jag vill shoppa redan idag!

Lindi: Hur är vagnen? Nyfiken juh!

• tejp

Lindi, den ser fin ut! Ska du ha den som enda vagn nu?

Hehe du är som dendär salongen i falun som serverar vin, fast snäppet värre som dricker det själv

Här gör vi inget alls just nu. Funderar på att kila över till Lena å ha myskväll

• tejp

Hejhej!

Hur är det med alla? Jag hinner knappt in på fl längre.

Ringde flygbolaget idag för att höra om zappen verkligen gick som handbagage, och det gjorde den INTE! Inte varken med eller utan hjul på. Inte i mindre väska och man får inte lägga ihop flera handbagage för att det ska gå.

Så nu till frågan, skulle ni ha tagit och checkat in den eller pajjar dom den i hanteringen då?

• tejp
    znoozan skrev 2008-08-26 21:10:59 följande:
    tur att du reser före mig och testar men jag har läst på flera ställen att den ska gå som handbagage jue! Jag vill absolut ha min med,om man lindar in den i nåt och har den i travelbagen borde den väl hålla?
    Handbagaget får väga max 5kg och längsta måttet var 55cm. Det skiter sig på allt eftersom zappen väger 7,9 och är 69 med hjul och 64 utan. Går inte att göra några undantag heller, jag har försökt med allt
  • tejp

Föresten Jenny, hade ni inte vagn som ingick där? Onödigt att utsätta zappen för nått isf ju!

Svar på tråden Poppispinglorna