• majlinsa

Matkonto

Idag har jag ingen vidare koll på hur mycket pengar vi lägger på mat och hygien. Men från och med idag samlar jag kvitton och ska se..

Jag är lite inne på att öppna ett "matkonto" men vill gärna ha två kort kopplade till det. Vi handlar allt ifrån på Coop till Willys till Lidl.. Tanken är att föra över pengar varje månad dit.

Vart är det värt att skaffa ett konto med två kort någon stans? På våran vanliga bank? coop visa eller någon annan stans?

• Svar på tråden Matkonto
  • majlinsa

Jag har kort på ica och coop men jag handlar ju på andra affärer med.. så jag måste ju kunna använda dem på tex lidl?

• majlinsa
    Nadïosch skrev 2008-07-12 10:56:12 följande:
    Coops ny visakort skulle jag rekomendera.Det kan du ha flera kort kopplat till och du får poäng vart du än handlar.Sedan ¨får du premiecheckar som du kan andvända på alla coops butiker, kappahl, expert, akedemibokhandeln m.m.det är grattis första året tror jag sen kostar det 95 kr per år. men iom att du får poäng på allt så lönar det sig...
    Har du kortet själv? Funkar det bra?
    Vad kostar det att ta ett extra kort till?
  • majlinsa

Ni som har coop visa..
    När jag handlar på en coop butik ska ja dra medmera kortet OCH coop visa kortet vid betalning? eller räcker det med bara coop visa?
    och om ja ska betala med kontanter så är det medmera kortet som gäller?

Svar på tråden Matkonto