• Såpbubblan

Hjälp mig att fånga musen i natt...!!!

Vi har en mus i vårt kök!

Har ingen musfälla hemma och får inte tag i nån så här sent på kvällen.
    Är det någon som har något annat tips på hur man kan fånga en mus utan nån musfälla?
    Kanske låta den dricka sig full på öl o sen coola i sina egna ångor?
    Nej, allvarligt, hjälp mig att fånga musen i natt.

Klockan är sent o jag behöver snabba tips, så skynda dig...

Den som kommer med bästa tipset får musen!;)

• Svar på tråden Hjälp mig att fånga musen i natt...!!!
  • Såpbubblan

Jag har lagt i en ostskiva, en korvbit och ett par nötter i spannen - har jag varit tillräckligt snäll då?
    Nu e först fällan riggad...

• LillaZ

Men försök lokalisera var musen är och placera fällan så nära som möjligt. Möss rör sig inte över speciellt stora ytor. Och jag vet faktiskt inte om det där funkar, bara för att hinken är nerfettad. Musen har ju faktiskt klor som kan ta tag i typ plast, plåt eller vad det nu är, tyvärr. Jag såg en mus som klättrade på min fönsterruta en gång, det borde ju inte gå, rent logiskt. Men det gick. Men i brist på andra tips... Så ja.

• Såpbubblan

Nu kör vi på denna fällan inatt, så får jag se hur det går...

Tänkte gå o lägga mig nu, men givetvis hör jag av mig i morgon för alla nyfikna som undrar hur det har gått!

Håll nu tummarna åt mig..!

natti natti

• AngelicaF

Jag håller tummarna på att musen blir fångad!

• LillaZ

Lycka till... Och föresten så kom jag på att jag har ett bra tips... När vi hade en mus hemma hos oss så frågade jag min dåvarande pojkvän hur man skulle gå tillväga för att fånga en mus utan fälla... Han svarade: Man ska vara 190 lång, ha mörkt hår och spela gitarr... bara så du vet...

• Grannen

Polly gillar de också, ost ska vara bara bluff sägs det. Ett annat hink alternativ är hink + vatten + mkt glykol + språngbräda. Fast det är inte lagligt.

• Incredible

oh oh oh .... hur gick det?

• humbela giz what ever u call me

eller så ställer man ett fat med ketchup och sen är problemet ur världen.
    Möss kan inte motstå ketchupen, men tål den inte heller så dom dör.
    Lika plågsamt som att fasna i en fälla, få i sig råttgift eller bli ihjäl lekt av katten eller dö av paniken att inte komma ur en hink osv.
    Bara att ketchup inte är giftigt om ett barn skulle smaka på det eller om katten skulle äta en mus/sork som fått i sig det.

• Såpbubblan

Hej o hallå!
    Ingen mus inatt, men den har varit framme och norpat till sig en nöt som jag la jämte hinken son lockbete.
    Idag ska här fixas riktiga musfällor!
    Men jag är givetvis sugen på att prova "ketchup-fällan" oxå.

Detta blev ju värsta följetången - spännande till tusen!
    För er som är nyfikna är det bara att hänga på, jag skriver mer ikväll när jag har laddat mina fällor.

• humbela giz what ever u call me

*slår mig ner med popcornskålen och inväntar fortsättningen*

Svar på tråden Hjälp mig att fånga musen i natt...!!!