• Såpbubblan

Hjälp mig att fånga musen i natt...!!!

Vi har en mus i vårt kök!

Har ingen musfälla hemma och får inte tag i nån så här sent på kvällen.
    Är det någon som har något annat tips på hur man kan fånga en mus utan nån musfälla?
    Kanske låta den dricka sig full på öl o sen coola i sina egna ångor?
    Nej, allvarligt, hjälp mig att fånga musen i natt.

Klockan är sent o jag behöver snabba tips, så skynda dig...

Den som kommer med bästa tipset får musen!;)

• Svar på tråden Hjälp mig att fånga musen i natt...!!!
  • Sheyda

Låt katten sova i köket inatt. Ja, men då måste du ha katt, det vill säga. :)

• Incredible

hmmm.... ost kanske? eller funkar bara det i filmer? om man lägger fram nått möss äter står redo med en burk eller nått och smyger sig fram å fångar den?

observera att jag ser detta som en tecknad film... haha.

• Såpbubblan

Visst har jag katt, till och med 2(!) st, men ingen av dem har en aning om att vi har en mus inne.
    Har nog världens mest ointresserade katter. Särskilt då när det gäller möss.

Ska tillägga att båda katterna går fritt i hela huset så de har gott om hopp att ta musen i natt. Men jag vet att de inte gör det. Det är inte första gången...

• Såpbubblan

Men jag vill ju sova inatt. Inte stå med en burk å vänta hela natten. Mina ögon kommer att ploppa ut hängandes i ståltråds-spiraler...(i den tecknade filmen.)

• lövet2

En hink som du smörjer invändigt med matolja. En smal bräda som går upp till kanten. Och så lägger du i en falukorvsskiva i botten på hinken. Musen borde inte kunna ta sig upp sedan ...

• AngelicaF
    lövet2 skrev 2008-07-10 22:06:03 följande:
    En hink som du smörjer invändigt med matolja. En smal bräda som går upp till kanten. Och så lägger du i en falukorvsskiva i botten på hinken. Musen borde inte kunna ta sig upp sedan ...
    smart! nästan det jag skulle skriva men skulle föreslå ost eller nötter eller liknande!
  • Såpbubblan

lövet2

Helt klart bästa tipset hittills!!!
    Jag springer ner o fixar det direkt...
    ...men jag vill ju ha hela köket fullt med "fällor" så kom igen med fler idèer....

• Lurvenpajsaren

Var snäll mot den lille bara..!

• Grannen

Lycka till...vi jagade en mus el liten råtta i en vecka! Mina nerver var inte helt stabila, drömde tom om den under nätterna!
    Lyckades tillslut stänga in den i tvättstugan, den käkade ihjäl sig där inne. Tyg, teckningar, frigolitbitar, ljus. Vi hittade spår av den överallt och det var sanering här hemma när rackaren dog.

• Grannen

Snäll? Så mkt skit som den ställde till med här hemma så är jag glad att den dog!

Svar på tråden Hjälp mig att fånga musen i natt...!!!