• annapanna2

    Snart blir jag änglamamma

    Känner att jag måste få skriva av mig. Efter ett dåligt resultat på kub 1:50 för trisomi 13 och 18 valde vi att gå vidare med fvp. Fick svar på snabbanalysen för en vecka sedan och det såg bra ut. Igår ringde läkaren efter att ha fått svar på den fullständiga analysen.

    Vårt barn är sjukt! Det har ett kromosomfel som heter cri du chat. Barnet kommer bli svårt missbildat. Vi kommer avbryta graviditeten. Jag bara gråter och gråter, kan inte fatta det. Risken att drabbas av detta är 1:100000. Jag vet inte hur vi ska orka detta. Är i vecka 19, var så glad att allt såg bra ut så händer det här.

    Är så rädd...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-12 10:51
    TACK alla för alla stöttande och tröstande svar! Vi har suttit och läst och gråtit och blir så rörda över att det finns så många som bryr sig. Ännu en gång stort tack för allt stöd. Vi ska ta oss igenom det här... Många kramar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 23:05
    Vill bara passa på att tacka alla ännu en gång för tröstande ord på vägen! Det är ett oerhört stöd ska ni veta alla som skrivit! Det har nu gått 2 veckor sedan själva avbrytandet. Vi tar en dag i taget och börjar se lite ljus i vardagen igen. Tack så hjärtligt för alla fina ord! Kram Anna

  • Svar på tråden Snart blir jag änglamamma
  • Arctura

    *Kramar om*

    Förstår att det känns tungt! Hade önskat att ingen behövde gå igenom sånnahära saker...

  • anelia

    Usch... Vet inte vad jag ska säga som kan få dig att må bättre.
    Det finns nog inget som hjälper.
    Man får försöka tänka att det ändå är bättre för barnet,
    det är inte lätt, alla försökte övertala mig det när jag fick
    missfall i vecka 13. Inte för att det är samma sak som att behöva avbryta
    en graviditet. Men jag tror man måste försöka se det positiva i det hela.
    Hur svårt det än är.

    Tänker på Er!
    Många stärkande kramar till Er

  • Mael

    Beklagar er svåra sorg. Ni har en en lång och krokig väg framför er, men det kommer komma en dag då livet känns rätt okej igen. Det är så oerhört orättvist att det ska behöva hända.
    Stora varma kramar till både dig och pappan från en annan änglamamma.


    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • ploppviola

    Men vad tråkigt!! Beklagar verkligen att barnet är sjukt! Förstår att du är rädd o ledsen..Tänker på dig o familjen! Varma tankar o kramar!


    Du är värdefull
  • Kyoko

    Först vill jag bara beklaga att du har fått liknande erfarenheter som jag. Men trots att vi gjorde FVP så upptäckte man aldrig min sons kromosomfel. Så vi gick en hel graviditet utan att misstänka att något var fel. Man gjorde en förenklad FVP om man gjort en utökad så hade de upptäckt felet. Vi tvingades istället se vår son kvävas pga sina skador direkt efter födseln och chocken går inte att beskriva. Önskar idag att vi fått veta tidigare så att vi inte gått en hel graviditet då man knyter an så otroligt de där sista veckorna och allt står där hemma och väntar på att komma hem som en familj. Att sedan tvingas lämna BB med en tom barnstol...

    Jag har full förståelse för att det är vidrigt det du nu genomgår. Att tvingas till abort av ett älskat och efterlängtat barn. Det finns inga ord som kan ta bort smärtan. Men tror att det är bättre (hur man nu skall kunna kalla något bättre i sammanhanget) att ni får reda på det nu än senare. För ju längre tiden går desto mer knyter du an. Men det gör ju inte det du har framför dig lättare. Så därför önskar jag dig kraft och styrka att klara av det du har framför dig och skickar massor av kramar! Om du vill prata med någon med liknande erfarenhet så är min inbox alltid öppen.

  • Fjärilsmamma

    Stora, stora kramen. Jag beklagar verkligen det du nu måste gå igenom.
    En annan änglamamma

Svar på tråden Snart blir jag änglamamma