• Zuze

När får pojkvän/flickvän sova över?

Vilken ålder ska pojkvän/flickvän få sova över?
    Min dotter som är 15 vill att hennes pojkvän ska sova över.

• Svar på tråden När får pojkvän/flickvän sova över?
  • kaji

från 15 år och uppåt får de sova över hos pojk-/flickvänner som de vill så länge det inte finns andra problem som inverkar. innan 15 så skulle jag tillåta det om det var fråga om ett seriöst förhållande.

• Bevabus

Min syrra och hennes pojkvän är 16 år nu. Dom började sova över här när dom blev ihop, vilket var när dom var 15 år. Dom är båda bra människor och som verkligen har ett bra förhållande. Så det var inget snack om saken, såklart dom fick sova över. Att inte tillåta sådant förrän dom är myndiga tycker jag är fånigt faktiskt. Det kommer bara att göra dom ledsna. Dom har ju jätteskoj när dom sitter uppe sent om kvällarna vid datorn och så har dom alltid låtsas-bråk (killen går i karate och syrran kan vara en riktig tuffing när hon vill det :P) så skrattar dom en massa.

• Nidorina

Jag kan inte riktigt hålla med om de som skriver att de har ändå sex på dagen. Visst, det har de ju. Men det blir säkert inte lika mycket som om de även får sova ihop. Jag kan tycka att det är OK om båda är över 15 och de har varit ihop någon månad och allt verkar bra. Däremot om man byter pojk/flickvän några ggr/år och är omyndig så tycker inte jag att jag som förälder behöver låta dem sova ihop, då får man först visa att det är seriöst och vara ihop några månader.

• Nidorina

PS lägger till här. Om jag inte vill att de ska få sova ihop så är såklart den flickvännen ändå välkommen att vara här en helg men då får de sova i olika rum.

• lövet2

15 år är den gräns vi har, och det har funkat. Inga vilda protester från något håll ...

• Maskot

Jag tycker att du kan låta dem sova ihop. De har ju varit tillsammans länge och tycker om varandra, tycker att det skulle vara helt OK.

Vår son var 15 år när hans första tjej sov över, de hade då varit ihop i 4 månader. Pratade med tjejjens föräldrar också så att allt var OK.

Sen är det ju viktigt att man har pratat om preventivmedel m.m. men det bör man ju ha gjort även innan om hon har haft kille så länge.

• Biggan42

Mina båda söner 14 och 16 år gamla har alltid haft tjejkompisar och sovit över hos dem och dom sovit här precis som med killkompisar.
    Min 14 åring har sedan 8 månader ett förhållande av mer kärleksfull karaktär och jag har aldrig sett det som ett problem att de sover i hop (hon är 16 år), inte heller hennes föräldrar. Till saken hör även att de bor ca 30 mil från varandra så då de ses är det över helger och lov.
    Jag har givetvis pratat med honom om vikten av att skydda sig och vi pratar ofta om hur man skall vara mot varandra. Eftersom de alltid umgåtts naturligt med tjejer är detta inget problem.

• Iskall Öl

Jag är 15 och få ha vem jag vill och sova över nästan när jag vill bara jag säger till/frågar först.

Varför ska man ha en ÅLDER som gräns? Tänk ist på hur länge de varit tillsammans och hur de beter sig.

• Mercuria

Hej.
    Tycker 15år är en bra ålder.
    Sedan tycker jag att det skall vara någon de varit ihop med iallafall några månader.
    Min dotter är 15år och än har frågan inte kommit på tal :)

• Oifnrienf

Hej!

Jag fyller sexton om någon månad och jag har vart ihop med min pojkvän i snart 2 år.

Min mamma fattar inte att man vill sova över mest för att det är mysigt att slippa sova ensam, det är roligare att vara på kvällen och jag tycker det är så fånigt allt ihop. Vet inte vad jag ska lägga fram för argument för allt hon säger är "mycket kan hända på natten".

ALLA TONÅRINGAR VILL INTE HA SEX HELA TIDEN!! ????

• nagev

jag tycker inte det finns någon åldersgräns alls Vill dom ha sex så har dom det ändå  Tror inte på förbudsstrategier

• Kejkej91
    Oifnrienf skrev 2014-09-25 09:08:23 följande:

Hej!

Jag fyller sexton om någon månad och jag har vart ihop med min pojkvän i snart 2 år.

Min mamma fattar inte att man vill sova över mest för att det är mysigt att slippa sova ensam, det är roligare att vara på kvällen och jag tycker det är så fånigt allt ihop. Vet inte vad jag ska lägga fram för argument för allt hon säger är "mycket kan hända på natten".

ALLA TONÅRINGAR VILL INTE HA SEX HELA TIDEN!! ????

mycket kan hända på dagen också, sex kan man ju ha när som helst. säg det, fast då kanske du inte får träffa din pojkvän alls, haha. så säg det inte.

hon ger nog med sig snart
Svar på tråden När får pojkvän/flickvän sova över?