Gratis/eller extremt billig gå-bort-present!
Behöver tips på gratis eller väldigt billiga saker man kan ge när man e bortbjuden på t.ex. middagar!
Behöver tips på gratis eller väldigt billiga saker man kan ge när man e bortbjuden på t.ex. middagar!
Något gammalt du vill bli av med.. men det är en rätt ful present iofs.. men man tager vad man haver!!
blommor från naturen
En härlig bukett blommor, antingen från trädgården eller naturen.
En bukett blommor som man plockar själv kanske?
Köp långa middagsljus och slå in i cellofan
Baka kakor och lägg i en burk
Om det är hemma hos någon som nyligen flyttat rulla ihop ett par inredningtidningar i ett vackert snöre.
Vin om det är omyckt. Finns billiga för 50kr som är riktigt goda.
Har man egen trädgård med blommor kan man plocke personlig bukett
Nybakt vitt bröd, fortfarande varmt, luktar ju underbart och jäst, mjöl, vatten är verkligen billigt.
en flaska vin..
några små ljuslyktor inslagna i fin plast typ..
några fina långa ljus & en ros inslaget fint..
några (typ 2) fina kökshanddukar & en cool diskborste..
m.m
Varför inte göra en dessert som ni kan avnjuta efter middagen? Sånt skulle jag uppskatta om mina matgäster skulle komma med present.
Teer i glasburkar (brukar man ha hemma), ett tyg runt locket, grillsnöre runt, egenhändigt skriven etikett.
Brukar köpa blommor -Men bara en eller två som binds ihop med "lite grönt" eller fina snören.. Brukar gå på under 30:- Ha bra blomsterhandlare som binder gratis o bjuder på det gröna..
Billigt tips -men JAG tycker faktiskt det ser tjusigare/roligare ut än att få/ge en hel bukett/arrangemang. =)
Jag brukar uppskatta att få frukt. Eftersom jag inte gillar godis eller vin.
Kaka i en burk: Ta en tom glasburk och lägg i alla torra ingrediensernå till en kaka i fina lager.
skriv en lapp med tillvägagångssätt för att baka kakan och fäst på burken.
Skriv ut en fin bild från nätet och sätt in i någon gammal ram som du har hemma
Plantera en krukväxt (kanske du har någon hemma) i en glasburk eller konservburk. Knyt ett fint band runt om du vill.
Haha gissar att TS redan varit på sitt besök eftersom tråden är typ 7 år gammal
En söt skål/kaffekopp på fat som du köper billigt på second hand (eller kan finnas billigt på ica också) och plantera en pensé i den. Sött!