• Pumpalicious

Gratis/eller extremt billig gå-bort-present!

Behöver tips på gratis eller väldigt billiga saker man kan ge när man e bortbjuden på t.ex. middagar!

• Svar på tråden Gratis/eller extremt billig gå-bort-present!
  • nadja84

Något gammalt du vill bli av med.. men det är en rätt ful present iofs.. men man tager vad man haver!!

Eller så kan man baka något gott..
  • saltflingan

En bukett blommor som man plockar själv kanske?

• Tigerunge

Köp långa middagsljus och slå in i cellofan
    Baka kakor och lägg i en burk

Om det är hemma hos någon som nyligen flyttat rulla ihop ett par inredningtidningar i ett vackert snöre.

• Mcmajjsan

Vin om det är omyckt. Finns billiga för 50kr som är riktigt goda.

Har man egen trädgård med blommor kan man plocke personlig bukett

• Barbabok

Nybakt vitt bröd, fortfarande varmt, luktar ju underbart och jäst, mjöl, vatten är verkligen billigt.

Jag är med parvel
  • lalasmama

en flaska vin..
    några små ljuslyktor inslagna i fin plast typ..
    några fina långa ljus & en ros inslaget fint..
    några (typ 2) fina kökshanddukar & en cool diskborste..
    m.m

• HOCHM

Varför inte göra en dessert som ni kan avnjuta efter middagen? Sånt skulle jag uppskatta om mina matgäster skulle komma med present.

• Mono

Teer i glasburkar (brukar man ha hemma), ett tyg runt locket, grillsnöre runt, egenhändigt skriven etikett.

• MartinaJ

Brukar köpa blommor -Men bara en eller två som binds ihop med "lite grönt" eller fina snören.. Brukar gå på under 30:- Ha bra blomsterhandlare som binder gratis o bjuder på det gröna..
    Billigt tips -men JAG tycker faktiskt det ser tjusigare/roligare ut än att få/ge en hel bukett/arrangemang. =)

• Misan266

Jag brukar uppskatta att få frukt. Eftersom jag inte gillar godis eller vin.

• BeanBag

Kaka i en burk: Ta en tom glasburk och lägg i alla torra ingrediensernå till en kaka i fina lager.

skriv en lapp med tillvägagångssätt för att baka kakan och fäst på burken.

Skriv ut en fin bild från nätet och sätt in i någon gammal ram som du har hemma

Plantera en krukväxt (kanske du har någon hemma) i en glasburk eller konservburk. Knyt ett fint band runt om du vill.

• BeanBag

Haha gissar att TS redan varit på sitt besök eftersom tråden är typ 7 år gammal

• Yosa

En söt skål/kaffekopp på fat som du köper billigt på second hand (eller kan finnas billigt på ica också) och plantera en pensé i den. Sött!

Svar på tråden Gratis/eller extremt billig gå-bort-present!