• Venus

Nagelbitare???

Är vi fler???

Jag har inte bitit på naglarna på flera år, men nu har jag börjat igen...
    Jag har haft snygga fräscha fina naglar jättelänge nu, men så klämde jag en nagel i en dörr i början på året... Och samtidigt så började jag bita på de andra...
    Jag fick en ursäkt, den "förstörda" nageln tar ju sin lilla tid att växa ut, varför ska jag då ha de andra naglarna långa för???

Så jag satte igång igen, och nu kan jag inte sluta...
    Jag hade lovat mig själv att så fort den där nageln vuxit ut igen och var snygg så skulle jag sluta bita, men tror ni det funkade???
    Så nu sitter jag här med sönderbitna, flisade naglar som inte är direkt snygga och undrar om vi är fler...

Någon som har något bra knep på hur man slutar???

Förra gången slutade jag genom ett nyårslöfte och det funkade, men denna gången är det rätt långt till nyår

Jag testade "stop o väx" när jag var liten, men jag gnagde likförbenat ändå och nu har jag småbarn hemma så då vill jag inte köpa hem sådant...

Fler som vill sluta bita på naglarna???

• Svar på tråden Nagelbitare???
  • Venus

Ja och så sabbar man nagelbanden och "sidorna", alltså huden precis vid naglarna och så ser händerna förjävliga ut *suck*

Varför??? Varför är man så dum så man börjar igen???
    Detta är ju ungefär som vilken annan drog som helst...

• Venus

Hmmm, lösnaglar är inget alternativ för mig eftersom jag har 2 småbarn varav ett är blöjbarn... Inte så trevligt om nageln går av när man byter bajsblöja

Men någon annan kanske tycker det tipset funkar

• Venus

Eftersom stopp o väx inte funkade för mig när jag var liten, ca 8 år gammal så räknar jag inte med att envetna jag i dagens läge ska gå på den heller
    Dessutom så skulle mina barn garanterat få tag på flaskan och hälla ut den...
    Samma gäller nagellack, kan inte använda det, jag biter ändå plus att jag inte vill att dottern ska måla lillebror med det

Nagelbitarpolis Jo han kommenterar ju ibland att jag biter på naglarna Men det är inte mer än så... Han vågar inte mer

Men jag tycker att vi sätter upp en lista med oss som ska sluta bita på naglarna och peppar varandra
    För detta är verkligen en drog, en drog man har med sig VARJE stund och den slutar ju aldrig finnas

• Venus

Jag vet inte alls vad man ska göra, men jag vet att jag ska peppa mig själv ikväll att imorgon ska jag göra ett seriöst försök till att sluta bita på naglarna...

Venus, 14/6 försök nr 1

• Venus

Willow, ja det är ju en drog...

Jag märker ju nu om jag inte biter på naglarna så får jag så mycket saliv i munnen att jag tror jag ska spy... Hoppas det går bra om man försöker sluta på morgonen, tror ju inte att jag ligger o biter på nätterna när jag sover direkt...

• Venus

Vi som ska sluta bita på naglarna är:

Venus, 15/6 försök nr 1
    Tii, 15/6

• Venus

Hoppas på en bra dag imorgon
    Vet att jag inte biter så mycket på naglarna om jag är ute o går och det ska jag göra en del på fm, men på em kommer jag väl vara så trött så jag hamnar här Och då är det ju så lätt att stoppa in nageln i munnen i bita...

Svar på tråden Nagelbitare???