• Venus

Nagelbitare???

Är vi fler???

Jag har inte bitit på naglarna på flera år, men nu har jag börjat igen...
    Jag har haft snygga fräscha fina naglar jättelänge nu, men så klämde jag en nagel i en dörr i början på året... Och samtidigt så började jag bita på de andra...
    Jag fick en ursäkt, den "förstörda" nageln tar ju sin lilla tid att växa ut, varför ska jag då ha de andra naglarna långa för???

Så jag satte igång igen, och nu kan jag inte sluta...
    Jag hade lovat mig själv att så fort den där nageln vuxit ut igen och var snygg så skulle jag sluta bita, men tror ni det funkade???
    Så nu sitter jag här med sönderbitna, flisade naglar som inte är direkt snygga och undrar om vi är fler...

Någon som har något bra knep på hur man slutar???

Förra gången slutade jag genom ett nyårslöfte och det funkade, men denna gången är det rätt långt till nyår

Jag testade "stop o väx" när jag var liten, men jag gnagde likförbenat ändå och nu har jag småbarn hemma så då vill jag inte köpa hem sådant...

Fler som vill sluta bita på naglarna???

• Svar på tråden Nagelbitare???
  • tii

jag är nagelbitare.. haha.. o ja biter på huden runt om oxå.. *ÄCKLIGT* men ja kan inte hjälpa de.. haha.
    oså jobbar ja inom vården.. o då kan man inte ha långa naglar..

• Suzanna

Usch ja...jag hade snygga, långa, fräscha naglar fram tills jag var 17 eller så. Då började jag bita och nu är jag 27 och har inte slutat än Vill också ha tips på hur man slutar! Det är ju så snyggt med välvårade händer!

• Malmos

Har bitit sen jag var 5-6 år. Slutade tvärt samma dag som jag började ett sommarjobb på ett äldreboende för ca 5 år sedan. Tyckte inte det kändes så fräsht att gnaga på baterier som kommer från onämnbara ställen.

Så ett tips:
    Börja jobba i vården - då borde det inte ta lång tid innan äckelkänslorna att bita på XXXbakterier tar över bitbegäret

• tii

Malmos :

jag vet.. de är skitäcklit!!! ja jobbar på ett demensboende, men ändå kan ja inte sluta bita. jag gör de utan o tänka mej för. särskilt om ja kollar på film eller om ja är rastlös.
    fast jag försöker verklien att INTE bita på jobbet.. väldigt ofräscht..

de känns som att ja aldri kan få fina händer.. har bitit så länge ja kan minnas..

• Venus

Ja och så sabbar man nagelbanden och "sidorna", alltså huden precis vid naglarna och så ser händerna förjävliga ut *suck*

Varför??? Varför är man så dum så man börjar igen???
    Detta är ju ungefär som vilken annan drog som helst...

• tii

Venus:

precis.. finns de inte AN = (anonyma nagelbitare) hihi

hej ja heter tina o ja är nagelbitare.

näe, skämt åtsido.. NÅGON som har tips på hur man slutar????

• Annika 1983

här e en som river av dom !!! liknande noja antar jag. Kan inte slut i allafall.

• Skräpis

Jag biter oxå. Har gjort det länge men lyckades sluta ett tag. Mitt knep var att ha ngt i handen när jag satt still vid tv:n eller nån annan stans. Bra tips att ha med är en stressboll eller nåt annat man kan sitta och krama på så man inte börjar bita av automatik. Försöker oxå att tänka på att inte bita men ofta glömmer jag det när jag typ sitter still och läser eller inte har ngt i händerna. Är man händig kan man ju alltid virka eller sticka typ. Långt och svammligt men kanske lite hjälp till någon.

• Suzanna

Ska vi bara bestämma oss allihop och typ säga; nu lovar vi varandra att inte bita på naglarna på 3 dagar. Sen när de 3 dagarna gått tar man nya tag osv. Vi får väl peppa varandra som i vilken bantningstråd som helst

Svar på tråden Nagelbitare???