Inlägg från: Kusin Vitamin |Visa alla inlägg
  • Kusin Vitamin

Nagelbitare???

Jag ansluter mig till sluta-listan! Jag tycker det är hemskt, det känns verkligen som en drog det här med att bita på naglarna. Jag har bitit så länge jag minns, de senaste åren har jag varit periodare och nästan bara bitit vid stress. Måste ha det jobbigt nu om man ser till det, för nu har det verkligen brakat loss rejält! Mitt problem när jag slutar är att mina naglar är så tunna. Det känns omöjligt att få dem riktigt långa, så fort de kommit en bit börjar de böjas, gärna "uppåt". Skitfult, och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Tips? Har provat att måla med genomskinligt lack idag men har bitit bort det. Ska prova ett lager till i kväll! Skam den som ger sig!

• Kusin Vitamin

Idag har det inte alls gått bra för mig. Har bitit bort all nagellack och dessutom en "remsa" från ovansidan av ena pekfingernageln, nu sitter det fast en liten irriterande flik vid nagelbandet. Är besviken på mig själv, men får väl ta nya tag. Har just målat nytt genomskinligt lack på, tycker det är lättare att inte bita då... Hejja på ni andra!

Svar på tråden Nagelbitare???