• mammajonathan

inga fosterrörelser???(Katt)

hejsan har en katt som är dräktig, skall nog föda idagarna..
    men nu i dag har jag inte kännt några rörelser i magen,
    Blir orolig, någon som vart med om detta skall jag oroa mig eller ej....Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-12 18:08
    Hej!!1 idag kände jag rörelser i magen, så nu e jag lugn=)

• Svar på tråden inga fosterrörelser???(Katt)
  • sallybuse

De är nog ingen fara.De börjar ju bliva lite trångt just nu om där är många ungar i magen.Så vänta du en dag till så ska du se att dom rör på sig.

• Majsan70

Är du orolig så åker du in o gör en vet.undersökning o ev. ett ultraljud. Det gjorde jag för att veta säkert.

• mammajonathan
    sallybuse skrev 2008-07-15 23:38:25 följande:
    Har där kommit några kattungar än.Hur många i så fall.
    nej det har inte gjort det ännu, men jag har kännt rörelser imagen ,, förstår inte när hon behagar att föda=)
  • sallybuse

Har hon blivi tjock då.Ja de är ju svårt att veta när hon blev med kissarna.Man går ju inte efter dom precis.Men verkar hon må bra då.Har hennes spenar blivit lite större.Helt plötsligt så finns dom bara där.Eller så vill hon att du ska vara med.Och då går hon efter dig hela tiden.försök att vara med henne under tiden.Om dom vill.Ska bli skoj att höra vad de blev och hur många.Alltid kul med tillökning.

• mammajonathan
    sallybuse skrev 2008-07-15 23:53:00 följande:
    Har hon blivi tjock då.Ja de är ju svårt att veta när hon blev med kissarna.Man går ju inte efter dom precis.Men verkar hon må bra då.Har hennes spenar blivit lite större.Helt plötsligt så finns dom bara där.Eller så vill hon att du ska vara med.Och då går hon efter dig hela tiden.försök att vara med henne under tiden.Om dom vill.Ska bli skoj att höra vad de blev och hur många.Alltid kul med tillökning.
    ja hon är tjock. magen har ju skjunkit, den liksom hänger ner. Ser ut som om hon har två bollar på siderna. Hon går efter mig o pratar med mig.Nu kom hon och tittade på mig.
    Blir inte klok på detta vill att det skall hända snart.
  • sallybuse

Försök att sätt dig ner och locka på henne.Har du bäddat till henne.Och visat henne de.Hon vill ha lite närhet nu.Hon har ont tror jag.Dom har väl samma sorts värkarbete som vi har.Ha henne i din närhet hela tiden.Och prata med henne.Så blir hon trygg.Om de ska ta hela natten så försök att vara där.Spännande.

• mammajonathan
    sallybuse skrev 2008-07-16 22:48:45 följande:
    Hej hur mår kissen idag då har där blivit några kattbebisar än.
    nej inga bebisar än=) hon går här och lullar. Hon vill ut nu, försöker smita hela tiden, hon har ju inte vart ut på en månad.

Jag har en kastrerad han katt ¨på tio år, han vill inte vara inne något alls, kommer in och äter sen går han ut igen.
    Tror du att han känner på sig något
  • sallybuse

Ja de är ju inte så lätt att veta vad en katt känner.Men han anar nog något skulle jag tro.Att hon verkar lite orolig kanske.Är dom annars bra kompisar då.

Svar på tråden inga fosterrörelser???(Katt)