• Tjofsen

Bebis två månader kvällsrutiner

Vi har haft vår i egen säng sen BB. Första veckorna hade vi korgen i samma rum som vi - men sen har han haft eget rum och sover själv. Ingen kan nämligen sova med honom för han låter så förbaskat hahaha.

Jag har problem med att min sover för mycket istället på kvällen. Men ett tips är ju att
    låta din bebis sitta i babysitter en stund om han vill, sen kan ni bada lite, sjunga och tramsa en stund, gå runt hemma och kika på saker, babygym

Det är ju så olika på vad de gillar också. Min kan sitta gott och väl i babysittern i en timme och jollra. Han kan ligga i vagnen och prata och trivs rätt bra själv också utan att man behöver underhålla honom (än så länge ta i trä). Sen ropar han när han vill att man ska komma.

• Tjofsen

Ja, min har börjat att sova längre och vara vaken längre. Men nu verkar det som han har en tillväxtperiod för nu sover han väldigt länge och vaknar flest gånger och bara vill äta. Efter klockan 16 är han trötter. Här om dagen fick han dock nåt DAMP-ryck och satt i babysittern och viftade/sparkade i en timme helt vild..hahaha.

Det bästa är ju om man vänjer dem tidigt med att sova själva. Varför inte liksom. Lägg nånting som påminner om er i sängen (dock inget han kan kvävas av förstås) ....en t-shirt eller nåt. MIn sover i sk. Babynest så han har ett rätt nära klimat liknande en livmoder. De gillar att ha något om sig. (första bilden är min och andra är sökt på Google så du ser hur den ser ut)
    Tyg till babykorgen

Många lägger ju filtar runt om men jag tycker det vore farligare om de trasslar in sig i den.
    Tror att detta har underlättat mycket för att han accepterar att sova själv direkt.

• Tjofsen
    Agamemnon: Jag tycker den varianten är skitbra också - att spjälsängen står precis vid sängen och nedsänkt sida. Då sover de ju i egen säng ändå..fast föräldrarna har koll.

Nu hade vi ju korg till början men hade jag tagit upp spjälsängen direkt hade jag haft den varianten du har.
  • Tjofsen
    Agamemnon skrev 2008-07-12 16:11:38 följande:
    Tjofsen: Det var absolut vårt bästa köp, det är så praktiskt och bekvämt! Jag behöver bara sträcka ut armen för att kolla att hon "är kvar" och vid amningen underlättar det också.
    Ja, och  jag ammar inte ....kanske du behöver ge mat fler gånger än jag på natten. Då är det ju praktiskt att ha dem nära. Men jag skulle omöjligen kunna ha bebisen i samma säng. Hade nestet i sängen första veckan men man blev galen på både hans snarkningar och sparkningar..hahaha
  • Tjofsen
    Bruden1: Det beror ju på hur stor man gör den. Min har växt ur sin första som jag hade gjort lite mer som ett helt nest. Men de går att öppna nedtill så han har ju korven runt huvudet och ner till knäna.Blir som ett U liksom. 

Det som är bra med babynest är att man kan ju ha det överallt. I vagnen, på golvet, i sängen. Man behöver inte vara rädd att de ska rulla iväg.  
Svar på tråden Bebis två månader kvällsrutiner