Inlägg från: Agamemnon |Visa alla inlägg
  • Agamemnon

Bebis två månader kvällsrutiner

Han är ju bara två månader så det är inte konstigt om han hellre vill sova nära mamma. Tycker det är för tidigt för att "tvinga på" honom något annat. Det är svårt (omöjligt) att styra deras sömn när de är så små. Vår dotter är fyra månader och sover när hon vill. Hon sover olika mycket på dagarna (ibland bara korta snuttar och ibland 2-3 timmar) och hon somnar för natten runt 21:30 (+/- 15 minuter).

Vi har dock haft tur och hon trivs i sin spjälsäng, som står med nedsänkt sida vid min sida om sängen.

Sen aktivering, när de är i den åldern räcker de ofta om de får vara med och titta och lyssna. Dottern sitter i babysittern och tittar på när vi lagar mat, när jag duschar ligger hon också i badrummet och tittar på, hon ligger i vår säng när jag sorterat tvätt,... ja, allt sånt. Annars är det bära, sjunga, dansa, leka i babygymmet som gäller.

♥ Olivia 080308 ♥
  • Agamemnon

Tjofsen: Det var absolut vårt bästa köp, det är så praktiskt och bekvämt! Jag behöver bara sträcka ut armen för att kolla att hon "är kvar" och vid amningen underlättar det också.

♥ Olivia 080308 ♥
Svar på tråden Bebis två månader kvällsrutiner