Inlägg från: Krabbolina |Visa alla inlägg
  • Krabbolina

hjälp! getingbo

i vissa hemförsäkringar så ingår avtal med anticimex, kolla upp om ni har något sådant avtal, för i så fall kan anticimex hjälpa dej till en billig peng.

Vi ska kolla om vi har det för vi har ett jordgetingbo.

• Krabbolina

kan man använda radar till jordgetingbo med? Svårt att få ner radarn i boet kanske.

• Krabbolina
    Mc66 skrev 2008-07-13 21:04:58 följande:
    Du kan hälla myrr blandat med vatten i en vattenkanna i boet sent på kvällen och sedan täcka igen med något.Har även hört grovsalt och kokande vatten i riklig mängdAnticimex tar runt 1500,2000:- för att ta hand boet om det ligger mer än fem meter från huset
    ska ge tipsen till min make som får försöka utplåna boet!
    Lät bättre att vattna än att elda upp det. Läste någonstans att man skulle hälla i bensin och sätta dit en trasa och tända eld, låter vanskligt!
  • Krabbolina
    Mc66 skrev 2008-07-13 21:19:58 följande:
    Vi hade jordgetingar förra året, jag köpte en påsa grovsalt och hällde på hela påsen, i öppninen, och runt den. Sen hällde vi på runt 30 liter kokande vatten, vi har en ved eldad kittel som vi använde till det det tog ett tag att få det att koka, men efter det hade vi inga getingar där mer. Jag kan ju dock avslöja att det växer inget på den fläcken heller. tror den är saltad för evigt.
    en död fläck överlever man!
    Blev getingarna galna när ni höll på? Tog ni det på sommaren eller hösten?
  • Krabbolina
    Mc66 skrev 2008-07-13 21:27:58 följande:
    ett tips är ju att ha allt redo, och nästa tips är att ha rensad flyktväg om det skulle behövas så det inte blir hinderbana över krattan och vattenslangen eller vad som kan tänkas vara i vägen.
    haha, ja, jag kan se min gubbe springa med en svärm getingar efter sig och snubbla över skottkärran och trassla in sej i tvättvindan.
  • Krabbolina

tösalt är sånt salt man slänger på isig trädgårdsgång/trappa när det är vinter!

Svar på tråden hjälp! getingbo