Inlägg från: Mamma till bröderna bus |Visa alla inlägg
  • Mamma till bröderna bus

Affektanfall

Min son har det oxå.. men peppar, peppar.. så var det ett tag sen sist, men då hände det när han var trött.. svimmar han så sitt bara där, jag vet att det är svårt, men försök vara helt lugn, prata lugnt och bara finnas.. sen när han är "tillbaka" så har han haft ett utbrott för att han inte fick en kaka tex, så får han fortfarande ingen kaka.. eller vad det nu gällde.. jag hade affektkramper som barn och lärde mig utnyttja det till fullo, jag hade allt jag ville ha, för mina stackars föräldrar ville ju inte att jag skulle svimma...

Men det var ett jättebra tips du fick om att blåsa lite i ansiktet.. var lugn, konsekvent.. men som läkaren vi träffade sa, försök se till att han inte blir övertrött, det är lättare att hamna i sådana situationer då.. lätt. min son har/haft stora problem med sömnen, hans anfall kom när hans sömn var som sämst.. nu sover han näst intill hela nätter och anfallen är som bortblåsta..

Förlåt.. det blev långt

• Mamma till bröderna bus
    watermelon skrev 2008-07-14 11:46:38 följande:
    Bussig:Hur gammal är din son?Min son sover jätte bra om nätterna och det har han gjort hela tiden, men kan ha svårt att sova på dagarna.
    nu är han 21 mån, så han är en stor kille, men som fortfarande inte sover hela nätter, även om det är bättre nu.. om barnen är trötta så är det lättare att hamna i sådana situationer som gör att de skriker tills de svimmar..
Svar på tråden Affektanfall