Min son på 1,5 år får affektanfall/kramper när han gör illa sig. Speciellt när han slår huvudet. Jag brukar ta upp honom, skakar lite lätt, ungefär som när man ska väcka någon. Sitter med honom tills han vaknar till sans igen, det kan ta några minuter innan han är som vanligt igen. Jag har lärt mig när det är dags, känner igen det på situationen så jag försöker parera anfallet innan det blir ett, göra så att han tar ett andetag innan han svimmar av just för att han inte ska svimma av men det är inte alltid jag lyckas, jag kan inte vara i närheten alla gånger heller.
Min 4-åring får också anfall, sist han fick ett var förra sommaren, gick in i en lyktstolpe. Svimmade av och krampade. Det var otäckt, hade inte varit med om att någon krampade innan av dessa anfall.
Min dotter fick när hon var arg när hon var liten, hon hade inte så ofta, minns ett par tre gånger, idag har hon ingenting, är 9 år.
Min äldsta son fick ett enda när han blev omkullsprungen av en vuxen karl när sonen var ca 2 år. Efter det har han inte haft ett enda.
Den enda som har sluppit från dessa är min näst äldsta barn.