Inlägg från: watermelon |Visa alla inlägg
  • watermelon

Affektanfall

Min lilla son på 9,5 mån blir så ledsen att han slutar och andas och sedan så svimmar han. Har träffat en läkare som sa att han har affektanfall. Jag vill gärna komma i kontakt med flera mammor/pappor som varit med om samma sak. Vill ha lite tips o råd.

• Svar på tråden Affektanfall
  • watermelon

Finns det något jag kan göra för att förebygga, vad gör jag när det händer? Han har haft det 3ggr o jag blir jätte rädd. Hur lång tid var din son "okontaktbar"? Tog det lång tid för honom innan han börjar att andas igen?

• watermelon

Ett stort TACK för ditt svar.

• watermelon

Fler som har barn med affektanfall?

• watermelon

Tack för era svar.
    Marina:
    Hur ofta får din son anfallen och när?
    Min son har fått det i samband med att han äter mat. Har han fått anfall någon gång när ni inte varit hemma?

• watermelon

Bussig:
    Hur gammal är din son?
    Min son sover jätte bra om nätterna och det har han gjort hela tiden, men kan ha svårt att sova på dagarna.

• watermelon

Tack för svaret.
    Hur gör du för att parera anfallet? Får han anfall/kramp när han är trött?

• watermelon

Tack. Då ska jag prova något av det du skrev nästa gång det händer. Ja usch, det är riktigt otäckt.

• watermelon

Tack för era svar. I morgon ska vi på ett EEG få se om det visar något.Han har haft 3 anfall hitills och dom har han fått när han sitter och äter, konstigt? Han är väldigt matglad. Ja, usch anfallen är mycket läskiga. Hoppas det dröjer länge till nästa gång.

Svar på tråden Affektanfall