• Anonym (tjockis)

Du som provat glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol...

Du som använt glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol, tycker du att det funkar?

Har du använt silikonglidmedel elled vattenbaserat glidmedel?

Hur ofta måste man smörja på igen, alltså hur länge håller effekten i sig?

Finns det någon särskild sort du rekommenderar?

• Svar på tråden Du som provat glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol...
  • Anonym (babyolja)

jag brukar ha natusan babyolja, funkar jättebra. Glidmedel har jag aldrig testat.

• Anonym

Jag brukar pudra med potatismjöl - oslagbart

• Anonym

Men gud det låter kladdigt. Använd potatismjäl eller barnpuder istället...

• Anonym
    Svar på #3
    Mercedes skrev 2008-07-13 20:29:45 följande:
    Ta inte illa upp, men kan man verkligen få skavsår på låren?
    Ja, om man är lite kraftigare så huden/låren gnuggar när man går... Gör ganska ont efter ett tag
  • Sossie

Hmm Potaitsmjölet har du efter att du fåt skavsåren va?

Har inte testat att använda verken glidmedel eller barnolja föör att slippa skavsåren, det får bli cykelbyxor Däremot oslagbart för att bli av med skaven om de uppstår är Bephanten salva, kan varmt rekomenderas

• Anonym
    Mercedes skrev 2008-07-13 20:29:45 följande:
    Ta inte illa upp, men kan man verkligen få skavsår på låren?
    Lätt hänt om du har kraftiga lår och går i tex kjol och låren skaver mot varandra en varm sommardag...
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-07-13 20:28:18 följande:
    Jag brukar pudra med potatismjöl - oslagbart
    Blir det inte vitt överallt och försvinner inte effekten efter ett tag?
  • Anonym
    Sossie skrev 2008-07-13 20:31:15 följande:
    Hmm Potaitsmjölet har du efter att du fåt skavsåren va?Har inte testat att använda verken glidmedel eller barnolja föör att slippa skavsåren, det får bli cykelbyxor Däremot oslagbart för att bli av med skaven om de uppstår är Bephanten salva, kan varmt rekomenderas
    Nej, jag pudrar i förebyggande syfte - slipper på så sätt att få skavsår.
  • Anonym
    Sossie skrev 2008-07-13 20:31:15 följande:
    Hmm Potaitsmjölet har du efter att du fåt skavsåren va?Har inte testat att använda verken glidmedel eller barnolja föör att slippa skavsåren, det får bli cykelbyxor Däremot oslagbart för att bli av med skaven om de uppstår är Bephanten salva, kan varmt rekomenderas
    Hörde om någon som använde strumpbyxor (kanske sånna med håll-in) som hon klippte av i lagom längd
Svar på tråden Du som provat glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol...