• Anonym (tjockis)

Du som provat glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol...

Du som använt glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol, tycker du att det funkar?

Har du använt silikonglidmedel elled vattenbaserat glidmedel?

Hur ofta måste man smörja på igen, alltså hur länge håller effekten i sig?

Finns det någon särskild sort du rekommenderar?

• Svar på tråden Du som provat glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol...
  • Anonym (Storalår)

Jag använder barnpuder, har med lite i en gammal puderdosa för att fylla på om jag är ute länge. Funkar utmärkt!

• Anonym

hur är det med kroppspuder och svettig slida/underliv/snippa?

• Anonym

Låter kladdigt med glidmedel mellan låren,,,Hu,,

barnpuder däremot är bra...Funkar på svettiga ljumskar också..haha

• Anonym

Är det nån som hittat byx-underkjol nånstans då? Fanns såna förut, och det kan ju vara skönare och svalare än avklippta strumpbyxor.

• Anonym (Mjöl)

Även jag slår ett slag för det fantastiska potatismjölet!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-14 06:53:39 följande:
    Är det nån som hittat byx-underkjol nånstans då? Fanns såna förut, och det kan ju vara skönare och svalare än avklippta strumpbyxor.
    Jo då jag brukrara köra med just byxunder kjol. brukara gå att få tag på i cellebs katalog eler i "tantkatalogen"= wästgötatexsil dessa två ställe har jag själv beställt byxunderkjolar i från super bra och svalt och skönt dessutom.
  • imsel
    Anonym skrev 2008-07-14 13:04:48 följande:
    Jo då jag brukrara köra med just byxunder kjol. brukara gå att få tag på i cellebs katalog eler i "tantkatalogen"= wästgötatexsil dessa två ställe har jag själv beställt byxunderkjolar i från super bra och svalt och skönt dessutom.
    men inte om man har en kortare kjol, eller en tunn klänning.
    Nån skrev att det lät kladdigt med glidmedel mellan låren, men det är det faktiskt inte, inte med silikonbaserat, om man har vanlig typ klick, kan jag tro att det blir kladdigt.
  • Banana82

jag kör på bodyglide världens bästa uppfinning, egentligen för löpare från börjar men funkar toppen på runda lår (på fötterna också för att undvika skoskav)... det är som ett stift som man kör på med på de ställen de behövs, och det gör att det glider istället för att bli friktion, och helt utan kladd...

• Anonym (tjockis)

Tackar för alla svar!

Banana82 skrev 2008-07-15 00:04:51 följande:
    jag kör på bodyglide världens bästa uppfinning, egentligen för löpare från börjar men funkar toppen på runda lår (på fötterna också för att undvika skoskav)... det är som ett stift som man kör på med på de ställen de behövs, och det gör att det glider istället för att bli friktion, och helt utan kladd...
    Var köper du den? Kollade på nätet efter den och hittade bara info om återförsäljare i USA och Canada. Den enda verksamma ämnet i den var zink oxide. Är inte det samma som är i zinksalva? På vilket sätt funkar den, blir det inte svettigt, blir det som en "hinna" på, blir det mjöligt,  eller vad är det den gör egentligen?
  • Banana82

Anonym (tjockis) skrev 2008-07-15 00:08:29 följande:

Tackar för alla svar!
    Var köper du den? Kollade på nätet efter den och hittade bara info om återförsäljare i USA och Canada. Den enda verksamma ämnet i den var zink oxide. Är inte det samma som är i zinksalva? På vilket sätt funkar den, blir det inte svettigt, blir det som en "hinna" på, blir det mjöligt,  eller vad är det den gör egentligen?
    jag har köpt ihop med tjejer på ett forum för plus-size tjejer, vi gjorde en storbeställning från usa. Finns inte i sverige.
    Det blir lite som en hinna inte kladdig och inte mjölig utan lite sammetsaktig tycker jag som gör att låren glider mot varann, samma på fötter, de glider mer mot skorna än skapar friktion. SEn får man applicera om till och från under dagen men det är bara att ha ett stift i väskan och gå in på toa eller ett provrum...
  • Anonym

Anonym skrev 2008-07-14 13:04:48 följande:

Då får man kolla in tantkataloger Ante mej att det är svalt och skönt, de är ju lite fladdriga. Och så kan man ju klippa av dom i önskad längd bara och får underkjol "på köpet".
Svar på tråden Du som provat glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol...