• Anonym (tjockis)

Du som provat glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol...

Du som använt glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol, tycker du att det funkar?

Har du använt silikonglidmedel elled vattenbaserat glidmedel?

Hur ofta måste man smörja på igen, alltså hur länge håller effekten i sig?

Finns det någon särskild sort du rekommenderar?

• Svar på tråden Du som provat glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol...
  • Sossie

Mercedes.

Jooo serru, när man har dubbel uppsättning lår som jag säger, ett yttre o ett inre Då kan man få värme-eksem eller skavsår, tror detta är ett problem som främst överviktiga har. (bla jag)
    Gör ont som attan iallafall och ser då verkligen till att man itne vill svänga runt i kjol för ofta

• Anonym (babyolja)

har man babyolja tex slipper man få skavsår. Används i förebyggande. Tipsar hellre om vad man kan göra för att slippa än hur man ska behandla det när de redan uppkommit.

• Sossie
    Svar på #10
    Haha Testat det med, men guuuud så roligt jag hade sen, de bara rullade upp sig så på mig var det ingen bra idé, höll väl på o dra o slita i dem i 20 minuter innan jag gav upp o slängde dem igen, attans för magen putade ju ut igen
  • Softyy
    Anonym skrev 2008-07-13 20:33:04 följande:
    Hörde om någon som använde strumpbyxor (kanske sånna med håll-in) som hon klippte av i lagom längd
    Jag använder den metoden. Helt vanliga tunna strumpbyxor som jag klippt av. Praktiskt som sjutton och skönt. Inge kladd eller nått. Bra dessutom om strumpbyxorna har gått sönder att kunna återanvända dom så att säga, istället för att bara kasta.
  • Anonym
    Mercedes skrev 2008-07-13 20:35:46 följande:
    Okej då vet jag det tänkte att låren är ju liksom mjuka, hihi
    ja låren är mjuka men huden blir irriterad av friktionen!
    Jag har inte använt kjol på flera år pga detta. Har inte tänkt att man kan pudra eller använda typ barnolja!
  • Anonym

Man använder barnpuder eller potatismjöl i förebyggande syfte. Dels glider det bättre, dels tar det bort fukten som blir när låren är tätt ihop. Om man är på svettig klubb kan det vara bra att ta med sig lite påfyllnad så man kan pudra på under kvällen. Ta med i en fin liten dosa. Funkar utmärkt.

• fie m melwin

Jag har oxå garit mig för att ha kjol pga detta men nu kör jag med leggings både smiddigt och snyggt...

• imsel

Jag har oftast leggings, men ibland vill man ju inte ha det!
    Så jag köpte silikon-baserat glidmedel.
    Provade några gånger och det funkade bra, men hann inte prova så länge.
    Men det ska nog funka, men man får nog dutta på kanske 2-3 gånger till om man ska ha hela dan.. Men som sagt har jag inte provat det så jag vet inte ens om man behöver så ofta.

• imsel

Och avklippta strumpbyxor och allt sånt.. det vet man ju som att det finns, men ibland vill man ju vara helt utan, när det tex är jättevarmt, har man strumpbyxor svalkar det ju inte lika skönt.

Svar på tråden Du som provat glidmedel mellan låren för att inte få skavsår på låren när du har kjol...